Avatar billede gantz Nybegynder
08. januar 2006 - 15:19 Der er 17 kommentarer

Flash på Mac

Hey Champs,
jeg har lige købt mig en Imac (skiftet fra PC til Mac), og er stødt ind i et lille, men ret irriterende problem. Der sker det, at når jeg bruger Flash og har Properties, Help og Actions åben i dock i bunden

http://www.kaver.dk/flashforum/Flash1.jpg

Og jeg så klikker på Actions for at skule den, så ligger den sig midt på siden, istedet for at minimere nedad ligesom på en PC

http://www.kaver.dk/flashforum/Flash2.jpg

Hvordan får jeg vinduet til at blive nede i bunden af Flash?
Avatar billede lyden Nybegynder
08. januar 2006 - 15:22 #1
Velkommen ;o)
Avatar billede gantz Nybegynder
08. januar 2006 - 15:30 #2
Hey lyden, jeps det er Cubaneren, jeg har stadig ikke fundet en håldbar løsning til ovenstående problem. Vi snakkede om det på Flashfoum for nogle uger siden. Håber at du eller andre har en løsning.
Avatar billede lyden Nybegynder
08. januar 2006 - 15:55 #3
hehe, du gir ikke så let op - nope jeg har prøvet alskens muligheder og ikke kommet frem til noget, det er møghamrende osv.
Panelerne har helt deres eget liv. Flagrer op & ned ;o(

.........har du prøvet macromedias forum?
Avatar billede gantz Nybegynder
08. januar 2006 - 15:57 #4
Nobe, det er måske en meget god ide med MAcromedias forum, hvis eksperterne ikke finder på noget:)
Avatar billede lyden Nybegynder
08. januar 2006 - 16:47 #5
jeg kunne umiddelbart kun finde dette ene topic :
http://www.macromedia.com/cfusion/webforums/forum/messageview.cfm?catid=194&threadid=1000302&highlight_key=y&keyword1=panels

............ men det hjælper os ikke meget videre!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. januar 2006 - 16:47 #6
Godt nok på PC men mit actions vindue har jeg trukket ud af panelet da jeg synes det er alt for lille. Kan du ikke dragge det ud via det små prikkir til venstre for pilen på panelet og så bruge F9 til at show/hide?
Avatar billede gantz Nybegynder
08. januar 2006 - 17:21 #7
Det var måske en meget god ide nikolajdu.
Hvad siger du lyden, altså alt+F9 for show/hide actions og så bare maksimere AS vinduet.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. januar 2006 - 17:41 #8
Jeg maksimere ikke mit, men det fylder da noget mere ihvertilfald.
Avatar billede gantz Nybegynder
08. januar 2006 - 18:12 #9
Nej Jeg har også bare gjort AS vinduet lige så stor som min Scene, men det er nok den bedste løsning....indtil videre:) tak for hjælpen du. Sender du lige et svar
Avatar billede lyden Nybegynder
08. januar 2006 - 18:28 #10
........ slet ikke nogen dårlig ide... ;o)
Avatar billede lyden Nybegynder
08. januar 2006 - 18:32 #11
.......man kunne også vende det hele lidt på hovedet!!!!

Smide tidslinien ned i bunden og lade stagen være i top, så ville der være lidt fornuft i at panelerne trækker sig sammen opad.
Avatar billede gantz Nybegynder
09. januar 2006 - 08:49 #12
Ja det har jeg forsøgt, men jeg synes af en eller anden grund ikke at det var helt optimalt. Jeg tror jeg forsøger med alt+F9 indtil videre. Men er det en bug i Flash at den ikke minimerer nedad?
Avatar billede lyden Nybegynder
09. januar 2006 - 09:00 #13
nope, det er svært at vende sig til.

jeg ved ikke om det er en bug, men irriterende er det. jeg forstår ikke jeg ikke kan finde mere info om det, der må sq da være flere der syntes det er belastende.
Avatar billede lyden Nybegynder
09. januar 2006 - 09:25 #14
........det eneste panel der kan tricket er properties panelet, det lægger sig fint ned imod docken, men hvis man feks. grouper actions med denne, så kan du ikke rezise actionpanelet, så det holder heller ikke.

Gad vide hvorfor det kun er properties der kan ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. januar 2006 - 13:17 #15
I only care about MAC 10
Avatar billede gantz Nybegynder
09. januar 2006 - 13:20 #16
Nikolajdu ligger du ikke lige et svar, så du kan få dine point
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. januar 2006 - 21:26 #17
Det er da noget pjat at få point for - :p