Avatar billede hop Nybegynder
08. januar 2006 - 00:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Langsom boot/brug af harddisk

Boot af harddisk er på det seneste blevet meget sløv, det tager ca. 1 minut mere nu inden xp kommer til "lock in" af bruger.
Maxtor harddisk 160 gb. opdelt i 4 drev - 3 brugere - xp home.
Har kørt AVG virus scan - Ewiro og Adware spyware scan, uden at de fandt noget ud over enkelte udskallige mest cookies.
Diskdefragmentering på D E og F drevet tjekkes lynhurtigt og optimeres hurtigt, men på C drev kører "analyser" op til 10 % og så går det lang tid inden det fortsætter, og gør færdig. Og den efterfølgende diskdefragmentering tog rigtig mange timer.

Hvor/hvordan optimer jeg harddisk - C drev ?
Avatar billede hop Nybegynder
08. januar 2006 - 00:48 #1
Ups sorry - sov, 30 point ikke meget - kan jeg ikke ændre dette?
Avatar billede mj-dnet Nybegynder
08. januar 2006 - 00:55 #2
Du burde lige tjekke din HD for fejl..  Dette har jeg set et par gange før hvor der viste sig at være fejl på disken.  Brug scandisk eller endnu bedre  Maxtools fra www.maxtor.com
Avatar billede hop Nybegynder
08. januar 2006 - 01:46 #3
Ja jeg hælder også mest til at der er en fejl på HD -  MEN "mj-net" du skriver Maxtools - dette kan jeg ikke umiddelbart finde, kan det være PowerMax du mener ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2006 - 11:03 #4
maxtools er også et strømstyringsvæktøj, så tvivler på at det vil virke :)
Avatar billede off-line Nybegynder
08. januar 2006 - 13:32 #5
Powermax er det rigtige redskab til at undersøge harddisken for fejl. Det kan
i nogle tilfælde også rette fejl.
Avatar billede mj-dnet Nybegynder
09. januar 2006 - 08:18 #6
Det er rigtig nok at det hedder Power Max. Huskede lige forkert:D Gotfred har ret. Power max kan nogle gange rette fejl på disken.
Avatar billede hop Nybegynder
09. januar 2006 - 11:26 #7
Takker for hjælpen Powermax hjalp mig til løsningen, det næste problem er så mj-net , jeg synes ikke jeg kan finde nogle steder hvor jeg lukker ? ligeledes giver dig pointene.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. januar 2006 - 11:35 #8
Hvis man synes, at nogen skal have point, kan man bede dem om at lægge et svar.
(Det kan være hvad som helst, og altså ikke yderlige svar på spørgsmålet)
Nu har jeg lagt et svar. Du behøver så blot, at markere mit navn, og trykke på
accepterer. takker for point.
Avatar billede hop Nybegynder
09. januar 2006 - 12:34 #9
Jeg takker for hjælpen, nu tror jeg at jeg har fundet ud af hvorledes det virker.
Gotfred har jeg givet en "karma" men da det var mj-dnet der satte mig på sporet af Powermax - så tror jeg at point i dette tilfælde vil falde til ham, så "mj-dnet" smid et svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. januar 2006 - 12:38 #10
Fint nok!
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2006 - 02:07 #11
mj-dnet - Læg et svar, så hop kan få lukket.
Avatar billede hop Nybegynder
19. januar 2006 - 07:31 #12
Lukker tråden, så du får point Gotfred.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. januar 2006 - 12:31 #13
Takker!