Avatar billede why_schmidt Nybegynder
08. januar 2006 - 00:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

computer tænder selv

Efter jeg har slukket min computer, går der ca 10 sek, nogen gange meget mere, så tænder den igen.. Det er mega trals!! Har kigget i bios, alt der har noget med "Wake op" er ikke slået til.
der er lagt den nyeste bios på, selv efter formatering, ny PSU og reset af bios, er det samme problem..
Bundkortet er Asus P5AD2-E Premium, med en P4 650 cpu.
Den har ikke altid gjort det, men jeg har ikke fundet ud af hvad der satte det igang...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2006 - 11:01 #1
Prøv at fjerne evt. USB ting og se om den stadig gør det.
Avatar billede why_schmidt Nybegynder
08. januar 2006 - 22:56 #2
Jeg har prøvet at fjerne alt, men det ser ud til det er lan-forbindelsen det gør det.. men hvis det ikke hedder "Wake op on Lan" i bios, hva kan det så hedde??
Det hele er ellers bare sat til disable...
09. januar 2006 - 07:32 #3
Dvs. hvis LAN forbindelse (stikket) _ikke_ er til - så sker det ikke ???
Avatar billede why_schmidt Nybegynder
09. januar 2006 - 11:55 #4
Ja præsis...
09. januar 2006 - 16:34 #5
Så må det jo være "Wake On LAN" et eller andet sted... i BIOS...

Jeg har nu aldrig læst om det men kunne det måske være en fysisk lille jumper på MB ?
09. januar 2006 - 20:04 #6
I ska' lige 'se' hinanden:
http://exp.dk/spm/675522
Avatar billede why_schmidt Nybegynder
13. januar 2006 - 11:17 #7
Der er ikke nogen jumper på bundkortet... jeg har den nyeste bios, og der hvor de andre wake up punkter er alt disable. men det er jo lan-et der gør det...
14. januar 2006 - 16:42 #8
Mhhh...

Er det er 'løst' netkort (PCI) ?
På nogle BIOS er det en speciel BIOS del -
Avatar billede why_schmidt Nybegynder
15. januar 2006 - 15:40 #9
Der er 2 onboard gigabit lan og et onboard wireless lan, og det er lige meget hvilket jeg bruger.. den gør det med dem alle...
15. januar 2006 - 15:47 #10
Hmmm...

Det har du nok gennemført - check alle mulighed/umulige menuer i driver/opsætningen af dine LAN enheder.

Bruger du alle 2 + 1 LAN forbindelser ?
Avatar billede why_schmidt Nybegynder
15. januar 2006 - 16:55 #11
nej jeg bruger kun en, men jeg har bare testet med de andre... men jeg undersøger lige det hele igen.. du hører nok mere fra mig..
Avatar billede why_schmidt Nybegynder
27. januar 2006 - 15:37 #12
Efter lang tid, har jeg opgivet!! Wakeup on lan og alle andre wakeup funktioner er disablet. der er ingen jumber på bundkortet.. Stadig samme problem..
Nyeste Lan Drivere, nyeste bios og chipset...
Er efterhånden bange for det er bundkortet der er fejl på..
Avatar billede why_schmidt Nybegynder
27. januar 2006 - 15:41 #13
Beklager, men hvis der stadig har en go ide, så er der stadig point til den der kan hjælpe...