Avatar billede stuf99 Nybegynder
07. januar 2006 - 12:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Flash ram til Nokia 6230i

Jeg vil gerne udvide hukommelsen på min tlf. Men er lidt i tvivl om hvilken type jeg skal købe. Så vidt jeg kan læse mig til, så kan telefonen tage MMC kort. Men kigger jeg på markedet så findes der forskellige MMC kort. På edbpriser.dk kan man få "Multimedia Card", "RS MMC" og "DV RS-MMC". Hvad skal jeg vælge og hvad er forskellen på disse kort. Yderligere står der i manualen at dr supporteres op til 512 mb, men på nokia.dk står op til 1 GB!?
Avatar billede syvon Nybegynder
07. januar 2006 - 13:14 #2
Lige en lille bemærkning

har selv en nokia 6230i og har fundet ud af jo større Flash ram du sætter i jo langsommere bliver din telefon
Avatar billede screem_brille Novice
07. januar 2006 - 13:17 #3
du har tildels ret, det der gør den langsommere er hvis du har en mappe emd f.eks 200 musik numer, så bliver den langsommere fordi den skal bruge mere intern ram på at holde styr på filerne, ellers er der ikke forskel (så ville jeg se det ofte, da jeg sidder som Nokia tekniker)
Avatar billede syvon Nybegynder
07. januar 2006 - 13:42 #4
ja så er det jo nok derfor har nok omkring 150 musik numre liggende
Avatar billede screem_brille Novice
07. januar 2006 - 13:44 #5
andre ting kan også gøre den langsom f.eks mange sms og lignende
Avatar billede willsonn Nybegynder
07. januar 2006 - 21:08 #6
Hvis jeg lige må blande mig i diskussionen.

Jeg har her forleden dag i forbindelse med køb af en 6230i fået medsendt et MMC+ kort på 512MB (af mærket RIDATA). Det fungerer tilsyneladende ikke i telefonen. Jeg fik det fordi forhandleren ikke lige havde et 256MB alm. MMC kort på lager. Rimelig trist at det ikke er kompatibelt i telefonen, når det hedder +(plus), det skulle ellers være et hurtigere kort, sagde forhandleren. Nogle der kan bekræfte at MMC+ kort ikke virker i en 6230i?

Undskyld jeg drejer diskussionen lidt. Håber det går alligevel. Det er jo trods alt lidt relevant idet spørger skal anskaffe sig et flashkort.
Avatar billede screem_brille Novice
07. januar 2006 - 21:43 #7
ved ikke om mmc+ virker i telefonen, men umiddelbart nej så gør det ikke (de er ikke officielt understøttet, hvis jeg husker korrekt)
Avatar billede stuf99 Nybegynder
09. januar 2006 - 09:52 #8
screem_brille: Hvad kan du anbefale mmc eller rs-mmc? Hvad er den store forskel?
Avatar billede screem_brille Novice
09. januar 2006 - 11:24 #9
Forskellen er bare størrelsen eller er det samme kort.
Avatar billede stuf99 Nybegynder
10. januar 2006 - 15:28 #10
Størrelsen? Jeg ledte lidt videre på eksperten og fandt egentlig dette som i princippet også kunne have svaret på mit spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/spm/645006
Screem_brille: Kan du nikke genkendene til at der medfølger en adapter til rs-mmc så det passer i telefonen? Så vidt jeg kan se, så er rs-mmc de billigste.
Avatar billede screem_brille Novice
10. januar 2006 - 21:10 #11
ja min erfaring siger at der medfølger adaptor fra RS til alm sized MMC kort
Avatar billede djmaster Nybegynder
13. januar 2006 - 12:17 #12
Jeg har dette kort siddende i min nokia 6230i:http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=134056
Og det giver ingen problemer
Avatar billede stuf99 Nybegynder
25. januar 2006 - 18:36 #13
Nu har jeg fået et kort, det blev et MicroMemory kort(MMC) på 1 GB. Jeg undrer mig dog over en ting, for at få en hurtigere overførsel, så tager jeg kortet ud af telefonen og stikker det i min kortlæser. Overførslen går godt nok, men telefonen vil nu ikke læse kortet, ej heller formatere kortet. Det kunne det medfølgende kort dog godt!
Det eneste der fungerer er overførsel via bluetooth!
Avatar billede djmaster Nybegynder
29. januar 2006 - 22:44 #14
Jeg putter også mit kort i min kortlæser, men det giver ingen problemer
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 17:44 #15
brug for mere hjælp ?
Avatar billede stuf99 Nybegynder
08. februar 2007 - 19:13 #16
Jeg har brugt bluetooth lige siden og spekulerer ikke så meget over. Men tak for indlæggende.