Avatar billede rantnrave Nybegynder
06. januar 2006 - 20:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Asus A8V Deluxe, min pc starter ikke

Jeg har lige anskaffet mig et nyt bundkort og en ny processor, bundkortet er fra Asus af modellen A8V Deluxe og Processoren en AMD Athlon 3500+

Når jeg har sat p4 stikket ikke vil den slet ikke tænde men hvis jeg tager det ud tænder den men jeg får ikke noget billede og pc'en arbejder ikke, der står også i manualen at p4 SKAL være sat i ellers for processoren ikke nok strøm, jeg er gået lidt i stå,

Nogen der kan hjælpe?

På Forhånd Tak!
Avatar billede 3ddd Nybegynder
06. januar 2006 - 21:01 #1
Skal dit grafik kort have strøm ude fra? Det er før sket for mig, jeg har før glemt at sætte det stik til..

Ellers prøv at tage alt fra, der ikke er nødvendig for at computeren kan starte, og hvis den så starter, begynd at sætte flere og flere ting på, for at tilsidst (måske) at finde delen, der er bøvl med.
Avatar billede rantnrave Nybegynder
06. januar 2006 - 21:21 #2
Det har jeg nu prøvet men den vil stadig ikke :/

ja mit grafikkort for strøm udefra men stikket er i det kan dårlig undgås at ligge mærke til hvis ikke det er med mindre man er stærkt hørehæmmet da det udløser en alarm hvis der ikke er noget strøm :P
Avatar billede 3ddd Nybegynder
06. januar 2006 - 21:24 #3
Hmm og alt er tilsluttet rigtig, har prøvet at tage alle stik af, og på igen?

Den kommer ikke med nogle fejl koder (biip's)?

Hmm okaay, det gjorde hans så ikke =) hehe...
Avatar billede jokkejensen Novice
06. januar 2006 - 21:31 #4
hvor meget power kan den psu levere ? den halter ikke, efter du sætter det 4pins stik i ?

Mvh
Avatar billede rantnrave Nybegynder
06. januar 2006 - 21:48 #5
Min psu levere 550 W det burde da være nok

Men som sagt når jeg sitter p4 stikket vil den slet ikke tænde.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
06. januar 2006 - 22:03 #6
vigtig ting mht. AV8 deluxe. Der skal sidde ram i Dimm_B1 (3. slot) ellers starter den ikke
Avatar billede rantnrave Nybegynder
06. januar 2006 - 22:07 #7
Jeg har en ram blok b1 :)
Avatar billede rantnrave Nybegynder
07. januar 2006 - 22:07 #8
Okay, nu fik jeg den til virke, nogenlunde, jeg kan bare ikke se mine CD-/DVD-rom drev, hvordan kommer jeg til det ?
Avatar billede rantnrave Nybegynder
05. marts 2006 - 19:54 #9
.