Avatar billede alyourpal Nybegynder
06. januar 2006 - 11:51 Der er 3 kommentarer

Forbinde 2 computere med hinanden vha. 2 stk. Nokia telefoner ?

Jeg sidder med en sjov opgave, hvor jeg har 2 bærbare computere og 2 Nokia 6021 telefoner, som jeg gerne vil kunne forbinde vha. deres IR-modems.
Mit styresystem er Windows XP.

Den ene er villig til at ringe op til den anden telefon, men den anden kan ikke svare og skabe forbindelse.

Jeg kan godt få det til at virke når computer der skal modtage opkaldet, er sat til via det indbyggede modem der i den bærbare computer.

Nu kommer mit spørgsmål så:

Kan dette lade sig gøre:

At forbinde 2 computere med hinanden vha. 2 stk. Nokia telefoner?
Avatar billede screem_brille Novice
07. januar 2006 - 10:45 #1
ja det kan det, men grunden til den ikke vil acceptere et indgående opkald, er du ikke har data abb. på kortet, og derved kun kan lave udgående data opkald, men har du overvejet at gøre det over GPRS ? (mener at der er GPRS i den model)
Avatar billede alyourpal Nybegynder
09. januar 2006 - 08:17 #2
Heysan, ja, det fandt jeg også ud af. GPRS er udelukket, da man ikke kan skabe et netværk med det, så vidt jeg ved ... vil gerne give dig point, men kan ikke se "knappen" der hedder OK-svar ... hvor er den?
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 17:04 #3
brug for mere hjælp ?