Avatar billede staggerlee Nybegynder
05. januar 2006 - 13:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min PC vil ikke starte

Jeg er ved at samle en computer fra bunden. Jeg har monteret alle dele og sat ledningerne til, men computeren vil ikke starte. NÅr jeg tænder den, snurrer fanden til CPU-køleren lige et par omgange, men går så i stå igen. Jeg har været lidt i tvivl om, hvordan stikkene fra kabinettet skal sidde, så nu har jeg kun sat power sw (to pin) i, da det vel er nok til at tænde computeren - men, det virker stadigt ikke. Nu har jeg prøvet mig lidt frem nogle gange med forskellige kombinationer, så det ville måske være en god ide at reboote bundkortet?

Mit bundkort er A8V-E SE
CPU: AMD Athlon 64 3200+ Venice soc. 939
Strømforsyning: Chill Innovation 400Watt ATX2.2 HI-End Ultra Silent
CPU - køler: Zalman VF700-CU VGA-COOLER

Er der nogle, der har en ide om, hvad der er galt, eller hvad jeg eventuel kan prøve at gøre?
Avatar billede staggerlee Nybegynder
05. januar 2006 - 14:18 #1
Nå. Nu har jeg selv løst det. Stikket fra strømforsyningen til bundkortet sad ikke ordentligt i.
Avatar billede amd Nybegynder
05. januar 2006 - 14:19 #2
Du har sat grafikkort og ram i også? ;)
Tjek evt. om du har sat alle skruer i kabinnetet bag bundkortet ordentligt, og at de ikke rør bundkortet ud over ved hullerne.
Har du cobbershim på? - vendte engang sådan en forkert, da gjorde den det samme :)
Avatar billede amd Nybegynder
05. januar 2006 - 14:19 #3
hehe ok
Avatar billede john.doe Nybegynder
05. januar 2006 - 14:24 #4
Der er mange ting der kan være galt.
(Power ledning er nok til opstart.)
1. tilslut den interne højtaler så du kan få nogle beep, fejlmeldinger.
2. Du skal tjekke at du har monteret bundkort, med de rigtige messing studser, på de rigtige steder.
3. Start med KUN cpu, køler og ram, nu burde der komme 8 beep (grafikkort)
Hvis det ikke er tilfældet, så prøv næste.
4. Start med cpu, køler og gfx, nu burde der komme 3 beep (ramfejl).
5. Hvis det stadig ikke vil, så afmonter og saml det hele på bordet, uden tower.
Avatar billede john.doe Nybegynder
05. januar 2006 - 14:25 #5
Noget opdaterer lidt langsomt idag, hehe.