Avatar billede sbahn Nybegynder
05. januar 2006 - 00:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

visPerson.php?id=

Hej,

Jeg har skrevet nogle sider i php, som indeholder simple formularer, der vha. POST overfører de ønskede variable til fx visPerson.php (hvor der så øverst er defineret $id=$_POST['pid'];), men det synes jeg faktisk ikke er særligt smart, så jeg vil gerne lave det sådan, at der i stedet loades visPerson.php?id='pid'. Jeg kan godt regne ud, hvordan jeg skal ændre formen (tror jeg), men hvor skal jeg ændre i visPerson.php for at få det til at virke (jeg har prøvet at taste visPerson.php?id=1 i adresselinien, men det giver en fejl i den linie, hvor $id benyttes første gang, så der er tydeligvis ikke indlæst nogen værdi.
På forhånd tak.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
05. januar 2006 - 00:03 #1
Værdi fra adr. baren fanges med $_GET.
$_GET['id']
Avatar billede webstuff Nybegynder
05. januar 2006 - 00:37 #2
Som hmortensen siger så skal du bare ændre
$id = $_POST[id];
til
$id = $_GET[id];
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
05. januar 2006 - 12:09 #3
dit link til siden skal se sådan her ud:
visPerson.php?pid=123

og den måde du så henter ID'et på gøres ved:
$_GET["pid"]

Men lad bare de andre få point...
Avatar billede sbahn Nybegynder
05. januar 2006 - 23:20 #4
Det virker selvfølgelig perfekt.Det vil jeg da gerne belønne det hurtigste svar for.
Avatar billede sbahn Nybegynder
06. januar 2006 - 00:04 #5
Jeg antydede ovenfor, at jeg sagtens kunne få min formular til at afsende den rigtige information, men det kniber nu lidt, så hvis der er nogen, der kunne pege på en tråd, hvor jeg kan se det (jeg fandt den i går, men nu kan jeg ikke huske hvordan).
I min formular vælges en person fra en liste, der hentes fra en db, og så skal jeg vel skrive noget a la
<form action="visPerson.php?id="pid" method="post">
for at få submitted den rette id.
opretter gerne et nyt spm, om ønsket
Avatar billede hmortensen Nybegynder
06. januar 2006 - 09:29 #6
<form action="visPerson.php?id=x" method="post">