Avatar billede Wezio Juniormester
04. januar 2006 - 22:53 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Kopiere styrersystem til ny harddisk

Jeg har en Windows 2000 Server stående, hvor jeg har en harddisk til styrersystem + software, programmer, m.m. og nogle harddiske til "storage" altså filer (fra de tilsuttede brugere), mail, FTP og web.

Desværre synger vores harddisk der indeholder styrersystem, software og programmer på allersidste vers og skal derfor skiftes hurtigst muligt og så tænkte jeg om det ikke var muligt at købe en ny harddisk og så kopiere det hele fra den gamle direkte over på den nye og derved slippe for at skulle installere og konfigurerer det hele igen? Altså tage det hele som det er nu fra den ene harddisk og smide over på den nye, så det hele hurtigt kører igen?

På forhånd tak!! :-)
Avatar billede ranglen Nybegynder
04. januar 2006 - 22:58 #1
Hvis du tilfældigvis kører med dynamisk disk, kan du under diskhåndtering oprette et mirror af disken. Det er umiddelbart det nemmeste, og det kræver ingen 3. parts programmer
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 22:58 #2
jeg ville lave disken til en dynamisk disk, installere den nye og oprette et raid 1 på dem (såsørger den selv for at suynkronisere den nye disk med den gamle, derefter kan du tage den gamle disk fra, den vil så brokke sig over at raidet mangler en disk, men der fjerner du den disk der mangler via diskmanager,og vupti du er kørende med mindst muligt arbejde ;)
Avatar billede holmus Nybegynder
05. januar 2006 - 06:51 #3
Ved hjælp af norton Ghost kan du i en dosmode lave en eksakt kopi af din harddisk, og dermed kunne skifte den ud... Din server vil dog være nede i den periode det tager...
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. januar 2006 - 08:23 #4
Ligesom med Norton ghost, kan du med en linux maskine og kommandoen dd lave en eksakt kopi og lige som med Norton Ghost vil dit system være nede i den periode det garer
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2006 - 10:23 #5
Du kan downloade "dd for Windows" http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/rawwrite/dd.htm så behøver du ikke nogen Linux maskine
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. januar 2006 - 16:47 #6
helgec>Nice, det viste jeg ikke man kunne. Tak for det link
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2006 - 18:34 #7
"helgec>Nice, det viste jeg ikke man kunne. Tak for det link" Godt at få lidt påskønnelse, de fleste anser mig for et dumt svin, jeg tror sgu problemet er at spørgerne ikke forstårmig, men det gør min kone nu heller ikke når det drejer sig om IT
Avatar billede screem_brille Novice
05. januar 2006 - 19:52 #8
helgev jeg anser dig bestemt ikke som et dumt svin, tværtimod, kunne dog godt tænke mig du var lidt mere direkte når der var noget du var utilfreds med (mht undertegnede) istedet for det der, jeg blander mig da heller ikke i hvad du siger trip (sig hvad du mener til MIG, jeg bliver ikke sur, kan du lære mig noget, så er jeg sq glad for det, og mener vi er her for at hjælpe og lære noget af hinanden...)
Avatar billede Wezio Juniormester
08. januar 2006 - 21:57 #9
Det var en hel del forskellige bud :-) Jeg tror jeg prøver den der "DD for Windows" og ser hvad der sker.. Er det til at finde ud af???
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2006 - 13:36 #10
Hvordan gik det så??
Avatar billede ambolt117 Nybegynder
25. januar 2006 - 16:32 #11
Brug "Paragon Drive Copy Pro. v 8.0"
Cloner din HD bit for bit til en ny - samtidig med at den bevarer partitionernes relative størrelser. Du kan altså clone til en større. Tag så den gamle ud, boot på den nye og ... voila. Ingen problemer med MBR, opstart etc - hár lige gjort det 18 gange!

:-)
Avatar billede Wezio Juniormester
29. januar 2006 - 17:55 #12
Tusinde tak for de mange svar, indtil videre har vi pga. tidsnød fået en midlertidig server op med de mest nødvendige ting op, men her i den næste uge får jeg tid til at kigge på det her  :-)

Opretter I lige nogle svar, så jeg kan få delt lidt points ud? :)
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 17:56 #13
svar.
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 17:56 #14
afvis venligst det svar ;)
Avatar billede holmus Nybegynder
29. januar 2006 - 22:54 #15
svar
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2006 - 22:57 #16
:o)