Avatar billede morpph Nybegynder
03. januar 2006 - 23:28 Der er 5 kommentarer

skærm går i standby når PCen tændes

Jeg har haft en række problemer på det sidste, og det ene har ledt til det andet. Mit første problem var beep lyde, og ingen billede på skærmen. Det problem blev midlertidligt løst ved at erstatte min harddisk med en anden, og derefter tilbage som normalt igen. jeg formaterede mit C drev (windows drev) og fik den til at starte / køre, men jeg fik en fejl når jeg startede den op(cli.exe - 0x000135). Jeg troede ikke det var noget specielt da computeren ellers kørte som den skulle, udover den fejlmeddelelse. Efter 3 gange jeg havde brugt computeren (5-10 timer efter formatering var fuldført) fik jeg en "bluescreen." Jeg læste den igennem og har siden da fået flere flags af dem. Efter nogle genstartninger, startede den ikke ordentligt og gav mig som fra starten, beep (regelmæssige, ca 3 sekunders interval) og en skærm uden billede. Da det skete, har jeg prøvet at bytte rundt med et gammelt grafikkort, som kom frem til "velkommen skærmen" og ellers bare gik i stå midt i opstarts processen, eller kom med bluescreens. Jeg fik 3 forskellige. Jeg fik 3 forskellige stop koder som er: 0x0000008E, 0x0000050, 0x000007F. 0x0000008, 0x80042000, 0x0000000 og 0x00000
og 0x000000A. der var også en besked: page fault in non paged area (nogen lignende). Nu har jeg så prøvet idag igen at starte den op, hvor jeg ikke får nogen lyde, men bare en skærm uden noget billede. Jeg har prøvet med et gammelt grafikkort(TNT2) og at skifte mine 2x512 rundt på forskellige måder, unden noget ændring.
- Hvis noget er skrevet uforståeligt vil jeg gerne vide det, og prøve at ændre det.
- Hvis muligt, vil jeg gerne vide hvor problemet ligger, og eventuelt et forslag om hvad jeg kan gører ved det.
- På forhånd tak.
Avatar billede madracer Nybegynder
04. januar 2006 - 14:17 #1
Det er dit grafikkort der er defekt, prøv at skifte det.
Avatar billede madracer Nybegynder
04. januar 2006 - 14:18 #2
Undskyld, jeg nåede ikke lige at se du havde prøvet det...
Avatar billede madracer Nybegynder
04. januar 2006 - 14:19 #3
Prøv at pille AL hardware ud, og sæt dem i én efter én og s hvornår fejlen kommer, derved kan du se hvad der er defekt
Avatar billede morpph Nybegynder
04. januar 2006 - 14:42 #4
Ville det ikke være nemmere at tage en del ud, og teste for hver ændring?
hvis jeg tager alt ud og starter op, vil den jo automatisk komme med fejl pga noget mangler?
Avatar billede morpph Nybegynder
05. januar 2006 - 23:59 #5
slet ingen der har en ide om hvor problemet kan ligge?