Avatar billede superkyll Nybegynder
03. januar 2006 - 18:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ikke adgang til at se filer på apache2

jeg får følgende fejl når jeg forsøger at se de filer jeg har på min apache2 server(lokal test server):

Forbidden

You don't have permission to access /index.html on this server.
Apache/2.0.54 (Ubuntu) PHP/5.0.5-2ubuntu1.1 Server at localhost Port 80

jeg har desuden lavet et alias til /home, hvor jeg har mine sites liggende.

jeg har anvendt nøjagtig samme fremgangsmåde som på en anden pc med samme opsætning hvor det virkede med det samme.

Er der nogen der kender til, hvor man kan rette dette, evt. i en conf-fil et eller andet sted???
Avatar billede superkyll Nybegynder
03. januar 2006 - 18:58 #1
.. og forresten...

testphp.php vises fint nok - det er alle de filer jeg selv lægger i /www eller i min alias folder.

har prøvet med php, htm, html men den vil ikke vise nogle af dem.
Avatar billede alleykat Nybegynder
18. januar 2006 - 01:26 #2
Måske mangler ServerRoot eller den står forkert så den havner et forkert sted - eller apache har ikke eXecute-ret til filen?
Avatar billede superkyll Nybegynder
18. januar 2006 - 16:24 #3
jeg har selv i mellemtiden løst problemet...

det var rettighederne den var gal med.

men du havde ret så du kan da godt få de point der :D
Avatar billede alleykat Nybegynder
18. januar 2006 - 23:15 #4
o.0 Jeg havde slet ikke set at indlægget var så gammelt, jeg er her ikke så tit... hvis du har brug for dem selv, så behold dem bare! :-)
Avatar billede superkyll Nybegynder
19. januar 2006 - 09:16 #5
betyder ikke så meget for mig :D