Avatar billede delle1982 Nybegynder
01. januar 2006 - 21:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ny driver til United Mp3 afspiller

Hejsa, min søster har fået en United mp3 afspiller m. 128 mb, problemet er bare at den driver der er med kan kun køre med win 98, nogen der ved hvor jeg kan finde en til XP?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2006 - 08:08 #1
Du skal kun bruge driver til Win98 og WinME

Win2000 og XP har indbygget driver til alle USB Drive enheder.

Så det er bare at sætte den til - så får du et ekstra drev på PC´en.

Her kopierer du så bare din MP3 musik over - og det var det.
Avatar billede delle1982 Nybegynder
02. januar 2006 - 13:37 #2
Det har jeg prøvet, den skriver der er intet musik på :S
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2006 - 13:41 #3
Der er intet musik på fra starten.

Hvis du har kopieret musik over på, og den stadig ikke kan finde noget musik, kan det jo ske, musikken er i et forkert format.

Personligt har jeg netop på min egen søsters ny Denver MP3 afspiller kopieret MP3 musik over lagt i MP3Pro formatet med en 75% variabel bitrate.

WMA, AAC og lignende formater kan formentlig IKKE afspilles - det er jo en MP3 afspiller :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2006 - 13:42 #4
Jeg har ikke prøvet uden, men det kunne også ske at den kræver at musikken er "tagget" - d.v.s. at informationer om navne, kunstner, album o.s.v. er lagt ind i MP3 filen. Det er jo disse informationer den viser i displayet, og det kunne tænkes at den afviser et MP3 nummer, hvis alle disse felter er blanke...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2006 - 13:43 #5
Og så fik jeg skrevet "min søsters Denver" - jeg havde lige sat mig i hovedet, at det også var en Denver MP3´er du havde fat i.
En United har jeg ikke prøvet - men der gælder nøjagtig de samme grundlæggende regler....
Avatar billede delle1982 Nybegynder
02. januar 2006 - 14:45 #6
Jeg har overført musik til den, først wma filer (hvilket den ikke kan afspille fandt jeg udaf bagefter) og så lagde jeg mp3 filer over, men det hjalp heller ikke :(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2006 - 15:01 #7
Hvis du lægger regulær MP3 musik over, og der vel at mærke er tag´s i musikken, og det stadig ikke virker - så ville jeg tage den retur til forhandleren og få ham til at forklare, hvad der kunne være galt. For så lyder det som om den ikke virker...
Avatar billede delle1982 Nybegynder
02. januar 2006 - 15:05 #8
Det er desværre bare en som er blevet vundet :(

men jeg vil prøve at finde udaf hvor den "stammer" fra og få noget hjælp der.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2006 - 15:12 #9
Prøv også en gang at lave en helt ny MP3 fil, og kopier over. Der KUNNE jo være noget galt med de gamle (f.eks. at der mangler korrekt licensstyring, hvis den er downloadet fra nettet).
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2006 - 15:15 #10
http://www.mp3.com/listening_room/

På ovenstående link kan du finde MP3 til gratis, lovlig download.

Prøv evt. med noget derfra...
Avatar billede delle1982 Nybegynder
02. januar 2006 - 15:34 #11
Det vil jeg gøre :)
Avatar billede delle1982 Nybegynder
02. januar 2006 - 16:08 #12
har prøvet med en masse andre, har enda conveteret wma til mp3 og prøvet uden held, har også prøvet med en original cd, men intet virker :(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2006 - 17:29 #13
Hmm - måske er der hjælp i brugermanualen? - måske forstår den kun filer lagt på en bestemt måde (et bestemt bibliotek, kun MP3 under 128kbps el.lign).
Avatar billede delle1982 Nybegynder
07. juni 2006 - 16:53 #14
hmm