Avatar billede udvikler Nybegynder
01. januar 2006 - 18:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad mangler dette brugersystem indholdsmæssigt ?

jeg har brugt utrolig lang tid på at lave dette brugersystem, og har endelig rettet alle små fejl og alt er bare perfekt. Nu ville jeg så bare høre hvad det system ellers kan indeholde.

------------------------------------------------------------

Som admin har man adgang til administrator panelet med mulighed for at:

- Se en indbakke over brugers ønsker til hvad siden mangler
- Kigge i en indbakke som indeholder alle de nyeste ansøgninger fra brugere som vil være moderatore
- Redigere i artikler
- Redigere i spørgsmål
- Redigere i kommentare
- Slette brugere
- Slette Artikler
- Slette indlæg fra forum
- Slette kommentare fra forum
- Tilføje nyheder på forsiden
- Tilføje moderatore
- Redigere i brugere og deres information

------------------------------------------------------------

Som moderator har man mulighed for at:

- Redigere i artikler
- Redigere i spørgsmål
- Redigere i kommentare
- Slette brugere
- Slette Artikler
- Slette indlæg fra forum
- Slette kommentare fra forum

------------------------------------------------------------

Som bruger har man mulighed for:

- Skriv sit ønske om hvad siden mangler
- Oprette artikler
- Redigere i sin profil
- Se sin profil
- Skrive i forummet
- Besvare indlæg i forummet
- Ansøge om at være moderator

------------------------------------------------------------

Diverse ting
- Man kan se en medlemsliste over alle oprettede brugere
- Man kan se hvor mange brugere der er online
- Der er et rang system baseret på point
- Hele systemet er baseret på sessions
- Hele systemet er md5 hashet
- Man har mulighed for at søge på forummet under indlæg
- Man kan oprette brugere og senere hen logge ind

------------------------------------------------------------

Følgene ting vil jeg ikke have med, så lad venligst vær med at foreslå dem:

- Nogen form for mail systemer
- et besked system imellem brugere
- flere søge muligheder (det er jeg lige igang med)
Avatar billede bentn Nybegynder
01. januar 2006 - 18:55 #1
Flytte indlæg måske?
Avatar billede udvikler Nybegynder
01. januar 2006 - 19:05 #2
Nej desværre. Har nemlig ikke lavet flere kategorier/emner i forummet, men bare ét.
Avatar billede bentn Nybegynder
01. januar 2006 - 20:10 #3
Okay, hva' så med,
"Bad Word Filter"
og IP blokering?
Avatar billede udvikler Nybegynder
01. januar 2006 - 22:44 #4
Naarh det tænkte jeg også på, men det ville jeg alligevel ikke have med. For hvis et forum er seriøst behøver  man ikke bad word filter. Og det samme med IP blokering. :)
Avatar billede leif Seniormester
01. januar 2006 - 22:46 #5
Nogen evt. midlertidige blokeringsmuligheder, lad os sige en given IP prøver at logge ind 30 gange (uden held) i løbet af 1 time, så bliver IPen blokeret 24 timer.
Avatar billede bentn Nybegynder
01. januar 2006 - 22:54 #6
Der syntes jeg du begår en stor fejl.
Hvad vil du gøre med medlemmer der skaber spild i dit forum?
Det er ikke til at vide hvem du for som medlemmer, så det rart at kunne trække i nødbremse. (Er selv webmaster har selv et forum)
Avatar billede udvikler Nybegynder
02. januar 2006 - 14:57 #7
Nå ja leif, det tænkte jeg slet ikke på. Ligesom fx bulletin forummer, der har man 5 forsøg til at logge ind. Hvis ikke man er logget ind efter 5 forsøg, må man vente 15 minutter.

Det har du så ret i bentn, man ved jo aldrig hvem man får som medlemmer.

foreløbig vil jeg bede bentn og leif om at lægge et svar.

Jeg holder spørgsmålet åbent lidt endnu!
Avatar billede bentn Nybegynder
02. januar 2006 - 17:58 #8
Det er altid rart at have disse muligheder.

Du kunne også lave det sådan at et medlem kun kan skrive et vis antal indlæg inden for et vis antal minutter, så du undgår spam emner/indlæg, hvis du en dag for flere kategoier. Mange suger jo på andres forummer for at gøre reklame for sig selv og sit site i dag.
Avatar billede udvikler Nybegynder
02. januar 2006 - 18:01 #9
Jeps, igen gode idéer :)

har også lige tilføjet et tip system som viser et tilfældigt link til en funktion på php.net - der er ialt 30 links og intet link kan blive vist 2 gange i træk.

kom endelig med flere idéer bentn og alle andre :)
Avatar billede udvikler Nybegynder
03. januar 2006 - 14:36 #10
Nogle der har flere idéer ?