Avatar billede loho03 Nybegynder
30. december 2005 - 16:49 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Skærm opløselighed

Jeg har geninstalleret windows xp pro. på en bærbar computer. Nu kommer den og siger at den starter som VGA standarddriver og jeg kan ikke få lov at lave om på skærmens opløselighed.
Hjælp mig gerne hurtig.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
30. december 2005 - 16:57 #1
Oplys den bærbares navn og evt. model-nr., så kan det være, jeg kan finde en grafikdriver til dig.

Det er heller ikke utænkeligt, at der skal en chipset-driver til også. Den skal nok liiiige installeres først. :)
Avatar billede trekkies Juniormester
30. december 2005 - 17:04 #2
Cd'en som følgede med bærbaren, der skulle være de forskellige driver til bærbaren.

Du kan også downloade "Everest home edition", og lad det checke dit system.
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Den finder alle dine oplysninger og links til driverne.
Avatar billede trekkies Juniormester
30. december 2005 - 17:05 #3
Avatar billede off-line Nybegynder
30. december 2005 - 18:53 #4
trekkies - Siden er lukket.
Avatar billede trekkies Juniormester
30. december 2005 - 19:01 #5
Det er den sørme også, her er et link der virker:
http://www.darkskies.dk/programmer/everest.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2005 - 19:03 #6
Everest Home laves desværre ikke længere, så man skal være kreativ for at finde programmet - dette link virker dog :)

http://fizika.hfd.hr/~ftpdir/Utils/everesthome220.exe
Avatar billede off-line Nybegynder
30. december 2005 - 19:12 #7
Hvad med PC wizard 2005 ?
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,25444,00.asp
Avatar billede loho03 Nybegynder
30. december 2005 - 19:34 #8
Computeren hedder fujitsu siemens.

Den skriver på skærmen:
Den aktuelt valgte frafikdriver kan ikke bruges. Den er skrevet til en tidligere version af Windows.
Systemet er startet ved hjælp af VGA-standarddrivere.
Avatar billede trekkies Juniormester
30. december 2005 - 19:36 #9
Fujitsu Siemens har lavet en del bærbare computer, kan du være mere specifikt.

Har du prøvet det program som jeg linker til?
Avatar billede loho03 Nybegynder
30. december 2005 - 19:37 #10
Computeren hedder Fujitsu Siemes Competers Mobile
Mobile Intel (R) Pentium (R)
4-M CPU 2 006Hz
1,20 GHz, 224 MB Ram
Avatar billede trekkies Juniormester
30. december 2005 - 19:39 #11
Har din bærbar computer ikke et navn, f.eks. min hedder Ferrari 3000
Avatar billede trekkies Juniormester
30. december 2005 - 19:41 #12
Prøv det program som jeg linker til:

Dansk Windows:
Installer programmet og åben det bagefter, klik på "Grafikkort" -> Windows video -> der er der link nederst på den side til driveren.
Avatar billede loho03 Nybegynder
30. december 2005 - 20:15 #13
Den kommer og siger at jeg skal installere en standard VGA driver først, hvor finder jeg sådan en. Det håber jeg også du kan hjælpe med
Avatar billede trekkies Juniormester
30. december 2005 - 20:18 #14
Har du prøvet programmet?

Du må komme med den korrekte bærbar du har.
Mine hedder "Acer Ferrari 3000" og "Acer Travelmate 240", hvad hedder din?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2005 - 20:41 #15
Kig i bunden af din computer - der er et SN nummer - giv mig dette og jeg vil finde korrekt driver til dig - sælger Fujitsu Siemens til daglig ;)
Avatar billede loho03 Nybegynder
30. december 2005 - 21:25 #16
sn nummeret er R3400548
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. december 2005 - 15:31 #17
loho03 sendte mail med dette serienummer: YBNB003684

Jeg fandt driver via http://fujitsu-siemens.dk/support/downloads.html - søgte på YBNB003684 - her er samtlige drivere til den bærbare der er en Lifebook E2010.

Her er grafikkortdriveren:
http://download.fujitsu-siemens.com/Download/ShowDescription.asp?SoftwareGUID=03ad2f0a-71b0-46f6-8530-ddf8f71aa58c
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. december 2005 - 15:32 #18
Svar ;)
Avatar billede loho03 Nybegynder
31. december 2005 - 16:50 #19
Jeg siger mange tak og arbejder på sagen, men indtil videre er der nogle problem som jeg håber løser sig ellers vender jeg tilbage. Men indtil videre vil jeg sige tusind tak for hjælpen
Avatar billede loho03 Nybegynder
31. december 2005 - 17:02 #20
Jeg vil nu sige dig tusind tak for hjælpen John. Det virker og jeg kan aflevere maskinen med god samvittighed.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. januar 2006 - 12:48 #21
Fint - smider lige endnu et svar ;)

Husk nu at acceptere og ikke afvise :)