Avatar billede bdf Mester
30. december 2005 - 10:59 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

XP Netværk probs!

Hejsa Eksperter.

Mit Netværk:
Fra Router til Switch
Fra Switch til Server
Fra Switch til AP
Fra Server til Computer_01
Fra Server til Computer_02
Fra AP til Laptop

Serveren er der kun for at begrænse hastigheden til mine brødre... jeg kører en simpel deling af internet forbindelse derpå.

Mit ADSL bliver leveret af Cybercity, hvor jeg har fået tilsendt en ZyXEL 650R Router, den kører jo som standart DCHP men synes der er noget galt!

Mit problem:
Når mine brødre går ind i Netværkssteder og vidrer ind i Arbejdsgruppe hvor de derefter får en oversigt over hvilke Computere der er Online på netværket, så kan de ik få adgang til hinandens computere, der kommer en fejlmeddelse frem!

Router:            10.0.0.1
AP:                10.0.0.2
Server Netkort_01: 10.0.0.3
Server Netkort_02: 100.0.0.1
Computer_01:      100.0.0.2
Computer_02:      100.0.0.3

AP, Laptop & Server Netkort_01 får automatisk ip fra routeren.
Computer_01 & 02 har deres ip manuelt indstillet og bruger undernetmaske 255.255.255.0

Hva har vi/jeg gjort forkert?
M.v.h. RObert

PS. Er ik så tit på nettet derfor de sene svar...
Avatar billede boxer Nybegynder
30. december 2005 - 11:17 #1
Prøv om linksene fra dette spørgsmål kan hjælpe:
http://exp.dk/spm/670826
Avatar billede kenp Novice
30. december 2005 - 11:20 #2
hvilken fejl får de?
Avatar billede ppr Nybegynder
30. december 2005 - 11:25 #3
Hvilken "gruppe" er de sat i?
Avatar billede rolle1 Nybegynder
30. december 2005 - 12:41 #4
Hvad hedder dit subnet for 10'er adresserne? hvad er din dhcp range?
Avatar billede rolle1 Nybegynder
30. december 2005 - 12:43 #5
Er der password på de maskiner som i prøver at logge ind på, siger den at du har ikke adgang til denne resurce eller sådan noget.
Avatar billede bdf Mester
30. december 2005 - 14:59 #6
Kigger lidt på Wintip.dk senere når jeg får tid...

Alle IPer bruger undernetmaske 255.255.255.0
Alle computere bruger arbejdsgruppen "Intranet"
Range for 10.0.0.X er sat til 10 så der er nok adresser at dele ud af...
Hva jeg lige ved så har mine brødre ik adgangkode på...

Denne fejl kommer når jeg trykker på min brors computer inde i oversigten... Fejlen kan ses på www.Intranet.adsl.dk/Error.jpg
Avatar billede rolle1 Nybegynder
30. december 2005 - 15:06 #7
Kører de med windows xp, eller 2000, det er egentlig underordnet, hvis de vil have adgang til hinandens maskiner, så skal der være password på maskinerne, det nemmeste er at oprette de samme brugere på begge maskiner med password, så burde de få adgang til de mapper og drev som er delt, default vil du kunne se en print mappe.
Avatar billede bdf Mester
30. december 2005 - 15:08 #8
Alle er XP og alle computere er der kun en bruger på...
Hvis mine brødre nu kun vil have en bruger på deres computer (Altså dem selv) og ik andre hva gør jeg så
Avatar billede rolle1 Nybegynder
30. december 2005 - 15:20 #9
Hmm, så kan de stadig få adgang, de vil bare blive promptet for et password første gang de logger på feks. efter en reboot, problemet er bare at hvis ikke bror 1 har en kode på bror 2's computer, så bliver han jo nødt til at bruge bror 2's password, og det virker jo ikke specielt sikkert, derfor er det bedre at bror 1 opretter bror 2 som bruger på sin maskine, og så kan han selv bestemme hvilke mapper og filer bror 2 må få adgang til:-)og en anden ting er, gå ind i en mappe og åben funktioner, mappeindstillinger, vis,og fjern hakket i brug enkel fildeling, så er det nemere at styre hvad andre brugere må:-)
Avatar billede bdf Mester
30. december 2005 - 15:29 #10
Det siger jeg videre :)

Takker for hjælpen...
Godt Nytår!