Avatar billede mikie Nybegynder
29. december 2005 - 21:48 Der er 5 kommentarer

Display memory

Min søn har lige købt BF-SF fra EA og vi kan ikke få skidtet til at kører.

EA-Easy info kunne det godt se ud som vi ikke har disply memory nok, da den stå til at skulle være på 128.0 og vores kun er på 64.0

Hvad er display memory egentlig og er det noget vi kan gøre noget ved, og er det sanssynligt at det er her fejlen er. Spillet går aldrig helt i gang men viser kun et kort logo gor derefter at give en kort sort skærm og så sker der ikke mere

mvh
Mikie
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. december 2005 - 22:03 #1
Display memory er det lager som grafikkortet i computeren har at arbejde med. En ting er at der kan være for lidt lagerplads, en anden er at kortet kan være for gammelt eller for sløvt til at klare opgaven. 64 MB lyder helt sikkert ikke af ret meget, men hvad er det for et grafikkort der sidder i maskinen?
Avatar billede mikie Nybegynder
29. december 2005 - 22:32 #2
Der står noget om at det er et intel 82915G expres chipset family, det lyder vist som et on-board kort. Så vidt jeg kan se er spillet lavet til NVIDIA-GEFORCE, så det lyder lidt som et nyt kort
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. december 2005 - 22:41 #3
Intel Express er meget prisbillige kort som ikke er beregnet til spil men kun til almindeligt arbejdsbrug. Det er der problemet ligger.
Et grafikkort i mellemklassen der kan bruges til at spille koster i omegnen af 1000-1500 kr. og det er nok nødvendigt at investere i sådan et hvis computeren skal bruges til at spille på.

Hvis dit grafikkort er onboard, kan du måske sætte det til at have flere ram ved at ændre indstillingen i BIOS. Onboard grafikkort deler som oftest hukommelse med selve computeren og derfor kan man give dem lidt ekstra af computerens hukommelse, men jeg tror ikke at det vil hjælpe dig så meget.
Avatar billede mikie Nybegynder
09. januar 2006 - 12:19 #4
Tak til schwarz84
Send mig lige et svar, så får du dine points

mvh
Mikie
Avatar billede mikie Nybegynder
13. februar 2006 - 21:08 #5
Til Schwarz

Kom lige med et svar, så du kan få dine points.