Avatar billede th Nybegynder
25. april 2001 - 13:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ad0: UDMA ICRC ERROR READ blk# 123456789 retrying

Hver eneste gang jeg starter min computer skriver den noget i stil med

ad0: UDMA ICRC ERROR READ blk# 123456789 retrying

alle mulige skumle steder mens den starter.
Når den så er nået lidt længre siger den så

ad0: UDMA ICRC ERROR READ blk# 123456789 falling back to pio

Den må jo så mene noget med, at den nogen gange ikke kan få sine data i første forsøg så den prøver igen. Når den har gjort dette omkring ti gange (ikke lige efter hinanden, forskellige steder) gidder den ikke det sjov mere, så den slukker bare for alt hvad der hedder ultra DMA og herefter virker elt som det skal.
Det skal lige pointeres at alt virker som det skal i windows!!!

Lidt info:

Jeg kører FreeBSD 4.2.
Jeg HAR prøvet at pille ved dma-instillingerne i BIOS\'en.
Et eller andet bundkort ved navn StarWars eller noget i den stil. På det sidder der en gammel p2-233.
Harddisken derimod, er ganske ny (fik den igår). Det er en IBM 75GXP på de 30GB.

Hvad dælen kan der været gået galt for den?!?
Avatar billede th Nybegynder
25. april 2001 - 13:51 #1
ARGH! Så har Thomas (den spasser) sat den til automatisk at logge ham ind :-(

Nederen bæ!

LUKKER OG OPRETTER ET NYT

Og nej, der er ikke noget svindel her. Thomas var på visit hos mig igår og har åbenbart - som sagt - sat den til auto-login med HANS navn. Idiot!
Avatar billede th Nybegynder
25. april 2001 - 13:51 #2
Det skal lige siges at jeg er DAR (David Andreas Rosvall).
Avatar billede dar Nybegynder
25. april 2001 - 14:01 #3
Så, nu virker alt jo som det skal!