Avatar billede silas_j Nybegynder
28. december 2005 - 23:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Pludselig genstart af computer

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at checke. Men min computer gir' nogen gange denne besked til mig, plus den her blå skærm:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Og så en masse halløj.
Det sker blandt andet når jeg går ud af spil, eller lukker større programmer ned. Nogen der kender til det her, eller ved hvad der kan være galt?
Både mit grafikkorts drivere og mit lydkortsdrivere er de nyeste.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
28. december 2005 - 23:31 #1
Kan du huske om du har opgraderet en driver eller installeret nyt hardware kort tid inden denne fejl begyndte at opstå? Typisk betyder den at der er en fejl med et elelr andet hardware - eksempelvis kan jeg få den fejl hvis jeg frakobler min eksterne TV-tuner mens den er i brug.
Avatar billede silas_j Nybegynder
28. december 2005 - 23:34 #2
Jeg har fået den her fejl lige siden jeg købte computeren :S
Så jeg ved virkelig ikke hvad det er der er galt...
Avatar billede pidgeot Nybegynder
28. december 2005 - 23:40 #3
Så er mit bud at der er noget hardware der er defekt, og den derfor skal en tur til reperation.

Ud fra beskrivelsen fristes jeg til at tro det er grafikkortet den er gal med, så du kan evt. prøve at låne et af en ven for at se om det hjælper at skifte det.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. december 2005 - 09:40 #4
Chipset driveren til dit motherboard, prøv lige at opgradere den!
Hvilket motherboard har du?

Du bør også scanne din hardisk og RAM for fejl, bare for en sikkerheds skyld. Du kan hente www.ultimatebootcd.com den indeholder alle de tools du skal bruge.
Avatar billede silas_j Nybegynder
07. juli 2008 - 15:38 #5
Bruger ikke computeren længere og ved ikke hvad løsningen på det blev, men tak for hjælpen, lukker tråden.