Avatar billede huset Praktikant
28. december 2005 - 19:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opskrifter på foie gras

Ingen moralske indlæg!

Søger en lækker opskrift til dette, og vil ikke bare have en link fra google. Søger personlig erfaringer.
Avatar billede themom Nybegynder
29. december 2005 - 12:11 #1
200  g. fed andelever
1  trøffel
4  cl. cognac
½  tsk. sukker
  salt
  citron

Fjern eventuelle blodårer og urenheder fra den kolde lever og skær den i stykker af 1 x 1 cm. tilsæt cognac, revet trøffel, sukker, lidt salt og citronsaft, rør sammen, kommes i en passene form eller skål og varmes i vandbad ved 120 gr. ca. 30 min. Stilles køligt til dagen efter og server på et friskt hovedsalatblad.

Er den opskrift jeg et par gange har brugt, og det smager himmelsk :)
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 12:47 #2
Den har jeg set på google :D
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 13:22 #3
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 13:22 #4
Avatar billede jhansen31 Nybegynder
29. december 2005 - 14:21 #5
->themom
Hvor meget trøffel drejer det sig om, altså i vægt. Har en vis betydning da kilo prisen snilt overstiger 1000 kr. ?
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 15:28 #6
Det står på mine links
Avatar billede themom Nybegynder
29. december 2005 - 17:46 #7
Havde ikke set dine links...men snaps!!!! hader det lo.. :). Foretrækker den med cognac da det giver en god smag,og så noget godt brød der er ristet til..Uhmmmmm .Jeg fik trøffel af en kokkeven så prisen var ligegyldig :), men vil tro 40-50gr er nok til denne portion.
Avatar billede huset Praktikant
30. december 2005 - 19:19 #8
Fandt selv en..vil du have point for et forsøg
Avatar billede themom Nybegynder
30. december 2005 - 19:34 #9
Ikke mig tak, var der noget specielt ved den du fandt??? det er jo altid godt at prøve noget nyt :) Godt Nytår herfra
Avatar billede huset Praktikant
31. december 2005 - 09:51 #10
Tog denne http://www.opskrifter.dk/Forretter.47.0.html

Godt nytår herfra :D