Avatar billede sblar Nybegynder
27. december 2005 - 13:24 Der er 3 kommentarer

Corba klient i C++ Borland developer studio 2006

Da jeg er blevet pålagt at lave en Corba klient, har mit firma indkøbt Borland Delphi 2006 Enterprise (som også indeholder C++ Builder) i den tro at det kunne den da klare. Det er jeg nu blevet meget i tvivl om.
Er der nogen der kender dette produkt og kan guide mig i den rigtige retning? Jeg har udviklet en del i Delphi men aldrig i C. Jeg har en del IDL filer jeg gerne vil vil have oversat til C, men kan ikke rigtig finde indgangsvinklen til dette i Borland Studio.
Jeg har masser af spørgsmål og ingen svar. Jeg har søgt på kryds og tværs i dokumentationen (!) og på nettet. Behøver jeg f.eks. at installere Borland Enterprise Server Visibroker edition?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2005 - 15:29 #1
http://www.borland.com/resources/en/pdf/products/delphi/bds2006_feature_matrix.pdf
er ret klar (Architect og Enterprise Edition har CORBA support for C++)

hvis du skal teste din kode skal du vel have installeret VisiBroker - software
og development licens skulle komme med en Enterprise Edition

men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med det rent praktiske - jeg har aldrig
brugt præcis dette produkt
Avatar billede sblar Nybegynder
27. december 2005 - 15:38 #2
Feature matrixen var netop årsag til at vi turde binde an med dette og jeg kan da heller udelukke at det er tilfældet - men, der er *ingen* hjælp overhovedet så jeg er helt på r....
Allerhelst ville jeg udvikle klienten i Delphi. Dette var vist muligt til og med D8 enterprise som ikke sælges mere!!
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2005 - 15:45 #3
Borland laver gode produkter men deres produkt navgivning, versions nummerering,
bundling, strategi etc. er det totale kaos