Avatar billede chrd Nybegynder
26. december 2005 - 10:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mac vs Alm.

Hej

Jeg har fået tilbudet på en mac g4 powerbook.
der er et pr grunde, som afholder mig fra at købe den. Jeg kan godt lide at spille computer. Jeg har en alm. stationær pc hvor jeg har en masse gode spil til, men kan jeg bruge mine gamle spil på en Mac, og hvor meget kan jeg ikke bruge af det jeg har til min stationære(eller hvor meget kan jeg bruge).

Er det bare ligesom have en BMW 745I og prøve at sætte motoren over i en Opel Kadett 1300S?

Håber i kan hjælpe!!

Mvh ChrD
Avatar billede phliplip Nybegynder
26. december 2005 - 10:57 #1
Jeg vil sige, det er nok lettere at få en motoren fra en BMW over i en kadett, end det er at bruge Win32 progs på en Mac.. Ok, der findes da emulatorer!
Avatar billede chrd Nybegynder
26. december 2005 - 10:59 #2
- jeg vil ikke have win32 over på en Mac, vil bibeholde OS 10.3.

det er bare om jeg kan bruge mine spil, office xp mm.

ChrD
Avatar billede phliplip Nybegynder
26. december 2005 - 11:02 #3
chrd: Det var ikke det jeg skrev :P Jeg skrev end at bruge/køre Win32 (læs; PC) progs på en Mac (Læs; MacOS 10.3) !-)
Avatar billede chrd Nybegynder
26. december 2005 - 11:07 #4
"Ok, der findes da emulatorer!"

hvor godt virker det? -kan det klarer spil.

ChrD
Avatar billede straszek Praktikant
26. december 2005 - 11:26 #5
Emulatorer som virtual pc, kan bruges, men kun til ting som du absolut ikke kan leve ude. selv på de hurtige g5 maskiner, køre det langsomt. Det vil være ubrugeligt til spil - har prøvet.

Så køb en mac hvis du vil bruge den til det, den kan og supplere evt. med en ps2 til spil, eller behold din pc
Avatar billede chrd Nybegynder
26. december 2005 - 11:30 #6
ps2! Kan jeg spille ps2 spil på en Mac?

ChrD
Avatar billede mahler Nybegynder
26. december 2005 - 11:50 #7
Nej.

Der findes mange ganske udemærkede spil til Mac - typisk bliver de fleste monster-populære spil lavet i en mac-version (Halo, SimCity, etc.).  Du kan med andre ord saktens få spil til mac, men du kan (som udgangspunkt) ikke bruge nogle af dine windows-spil til Mac.

Kombinationen med en playstation til spil og en mac til "ikke-spil" fungerer dog rigtigt godt.

Jeg kom dog allerede ud i den inden jeg skiftede til Mac. Jeg syntes tit spil under windows krævede for meget bøvl og besvær (med drivere, konfigurationsopsætning, etc.) samt jævnligt ny hardware for at køre godt, at jeg til sidst opgav at spille på min windows-maskine, og købte en PS2, hvor spillene "bare virker".
Avatar billede chrd Nybegynder
26. december 2005 - 12:37 #8
tak for hjælpen..!!

point!?
Avatar billede egonspock Seniormester
26. december 2005 - 17:47 #9
http://macspil.dk/ er vist et godt sted at se efter spil, nu snakken faldt på det.
Avatar billede chrd Nybegynder
26. december 2005 - 17:52 #10
mange tak...!!
Avatar billede phliplip Nybegynder
26. december 2005 - 17:56 #11
Tak for point !-)
Avatar billede chrd Nybegynder
26. december 2005 - 17:57 #12
så lidt.. ;)
Avatar billede emileej Nybegynder
09. januar 2006 - 14:57 #13
Historisk sidenote: Siden Microsoft købte Virtual PC har holdet bag åbenbart "glemt" hvordan man emulerer support til 3D kort. I hvert fald understøttes der ikke længere nogen form for hardware-baseret grafik acceleration af Virtual PC.