Avatar billede unomas Nybegynder
24. december 2005 - 23:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilkobling gennem server

Jeg kører med en server/router som tildeler de computere der er tilkoblet den en IP-adresse.
Normalt kan man bare skrive \\adressen og så kan mine venner f. eks. komme ind på min computer, men det kan de selvfølgelig ikke nu.
Så jeg vil høre om der er en måde at gøre det på, både til http:// da jeg bruger IIS og den måde hvor man skriver \\adressen.

MVH UnoMas

God Jul
Avatar billede kenp Novice
24. december 2005 - 23:43 #1
Hvor forbinder dine venner fra normalt? fra din LAN? og hvad gør de nu? fra Lan eller WAN?
Avatar billede unomas Nybegynder
25. december 2005 - 23:40 #2
De forbinder gennem internettet (WAN)...
Avatar billede kenp Novice
25. december 2005 - 23:46 #3
du kan gøre det via IIS ved at sætte et site op der også tillade at man må browse filer.. Men der skal være password på så ale og enhver ikke kan gå ind. for hvis du ikke gør det så deler du alt med alle...
Avatar billede unomas Nybegynder
25. december 2005 - 23:49 #4
Øhh, ja...
Men hvordan forbinder jeg til den hvis min router/server har tildelt mig IP'en 192.168.0.2 og selv har en IP på 192.168.0.1 og f. eks. 193.142.63.44..?
Avatar billede kenp Novice
25. december 2005 - 23:58 #5
så skal du forwarde port 80 i din router til den interne ip-adresse din computer har.

for så gør dem ude fra bare således http://wanipfradinrouter
Avatar billede unomas Nybegynder
26. december 2005 - 00:02 #6
Okay, tak ... det skal jeg lige prøve at lege lidt med.

Jeg vender tilbage ;-)
Avatar billede unomas Nybegynder
28. februar 2006 - 16:02 #7
Det funger... :-)
Avatar billede kenp Novice
28. februar 2006 - 16:52 #8
.