Avatar billede RJFreelance Praktikant
24. december 2005 - 15:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Computere der ikke vil loade

En skole købte en gang 20 computere.

Nu omkring 4 år siden virker 4 af dem ikke.. Alle delene i dem er skiftet, men så snart den når til at loade windows (den blå bar i XP) stopper den... Og har prøver mange forskellige versioner af windows..

Hvad kan der være galt?
Avatar billede isojumper Nybegynder
26. december 2005 - 12:13 #1
Er ALLE dele udskiftet? Så er der jo tale om helt nye computere.
Måske sidder de eksisterende ram, cpu'er eller strømforsyninger stadig i maskinerne?
Avatar billede RJFreelance Praktikant
28. december 2005 - 01:09 #2
strømforsynignen er det eneste der ikke er byttet.. Men da det jo først er under load af windows... Har ikke testet med linux endnu..
Avatar billede isojumper Nybegynder
28. december 2005 - 17:49 #3
Selvom strømforsyningen er gået i udu, så kan maskinen ofte startes op alligevel, men ryger måske pludselig i blå skærm, eller også (som i dit tilfælde)vil Windows ikke starte op. 4 år gamle psu'er vil bestemt sagtens kunne have fået defekter med tiden.
En udskiftning tager max. 10 minutter. Forsøg det!
Avatar billede RJFreelance Praktikant
04. januar 2006 - 17:08 #4
Det var ikke PSUen og den gør det samme under linux :(
Avatar billede RJFreelance Praktikant
17. januar 2006 - 14:22 #5
Lukker