Avatar billede thewebmaker Nybegynder
23. december 2005 - 21:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Flash

Hej alle eksperter ...

jeg har endelig fundet ud af hvordan man bruger flash, på den mest grundlæggende måde ...

Men, så stødte jeg ind i et problem ...

Når jeg laver en tekst box som skal bevæge sig, f.eks. fra det ene hjørne til det andet, fungere det fint, men hvis jeg f.eks. laver en kugle eller en streg, og så vil have den til at flytte sig på samme måde, så bevæger den sig kun lige i det alle sidste sekund ... bare lyn hurtig frem og tilbage ...

Hvordan laver jeg sådan at den bevæger sig lige så stille, ligesom teksten, stille og roligt?

Lidt svært at forklare men skriv endelig hvis i vil ha mere at vide ...

/TheWebMaker
Avatar billede eskilbusck Nybegynder
24. december 2005 - 02:04 #1
Hej,

Hvis du bruger motion tweening skal objekterne være grupperet (marker det ønskede og tryk CTRL + G). Håber det lykkes!

/Eskil
Avatar billede eskilbusck Nybegynder
24. december 2005 - 02:05 #2
Hej,

Smider den lige som svar, i tilfælde af at det lykkes og du skal kaste point ;)

Hvis du bruger motion tweening skal objekterne være grupperet (marker det ønskede og tryk CTRL + G). Håber det lykkes!

/Eskil
Avatar billede thewebmaker Nybegynder
24. december 2005 - 12:44 #3
hmm ... det virker stadig ikke ...

Men skal jeg insætte en keyframe eller frame? - Og kan det ha noget at gøre med det?
Avatar billede thewebmaker Nybegynder
24. december 2005 - 12:45 #4
hehe, det var fordi min CTRL tast ikke duede :D

Point til dig og tak for hjælpen :D
Avatar billede eskilbusck Nybegynder
25. december 2005 - 02:43 #5
Klart... det er herligt med sådan nogle problemer - man kan sidde lang tid uden at fatte hvorfor det ikke virker.

/E