Avatar billede lsolesen Nybegynder
23. december 2005 - 09:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Dreamhost og gratisdns.dk

Jeg blandede mig efter afslutningen af spørgsmål http://exp.dk/spm/636500 og opretter derfor her mit eget.

Spørgsmålet gik på at bruge gratisdns.dk i forbindelse med dreamhost.com. Dreamhost.com har deres egen dns-service, som fungerer automatisk på baggrund af nogle databaseopslag til deres ip'er som skifter.

Mit spørgsmål er, om jeg stadig kan bruge gratisdns.dk - som jeg er glad for - eller om jeg bliver nødt til at redelegere til dreamhost.com?

Jeg fik et svar, at jeg kunne lave et template af standardzonen fra dreamhost.com, men ved ikke helt hvad det betyder? Jeg har på
http://www.frisbeebutik.dk/test/dreamhost.php skrevet de oplysninger, jeg har fra dns'en host dreamhost.com. Har det noget med standardzoner at gøre?

Problemet er, at ip'erne hos dreamhost.com ikke er statiske? Kan jeg stadig bruge gratisdns.dk og derved undgå at redelegere til dreamhost.com?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. december 2005 - 09:19 #1
Så vidt jeg kan se er deres navneserver godkendt hos dk-hostmaster. Så du ændrer bare navneserveren vha selvbetjening hos dk-hostmaster - så er den vel klaret.
Avatar billede leif Seniormester
23. december 2005 - 09:20 #2
Det er lidt anpå hvor ikke statiske de er, da en standard ændrig i oplysninger tager op til 12 timer af få ud i verden. (Denne kan sættes ned, men ikke nødvendigvis anbefalet)

Du kan oprette 3 A recods:
Vært: snuptag.dk
IP: 64.111.124.113

Vært: ftp.snuptag.dk
IP: 64.111.124.113

Vært: www.snuptag.dk
IP: 64.111.124.113
Avatar billede lsolesen Nybegynder
23. december 2005 - 10:25 #3
erikjakobsen > har prøvet at finde en ændring af navneserven hos dk-hostmaster, men kan ikke rigtig finde, hvor man gør det.

leif > jeg ved ikke hvor statiske de er. Min side skulle jo gerne være tilgængelig hele tiden :)
Avatar billede czar Nybegynder
23. december 2005 - 10:27 #4
jeg forstår ikke hvorfor du tror de bruger dynamisk ip?

men lav det som leif forslår, bare som template
Avatar billede leif Seniormester
23. december 2005 - 10:27 #5
Avatar billede leif Seniormester
10. juni 2006 - 17:05 #6
Lukketid ?
Avatar billede lsolesen Nybegynder
10. juni 2006 - 17:26 #7
Mangler svar!
Avatar billede leif Seniormester
10. juni 2006 - 17:28 #8
Ja, men fra hvem ?

Når der ikke kommer en tilbagemelding kan man jo ikke vide hvem der har skrevet en løsning som har hjulpet.
Avatar billede leif Seniormester
10. juni 2006 - 17:29 #9
Avatar billede lsolesen Nybegynder
24. oktober 2013 - 21:21 #10
Leif og czar giv gerne et svar, så denne kan blive lukket.