Avatar billede krydset Nybegynder
20. december 2005 - 14:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Media center

Hejsa.... Jeg har tænkt mig at bruge min pc som et media center... Og har derfor lidt spm.

Nå jeg kører tv-out på den er billedet uklart, ulæseligt, hvad skyldes dette, grafikkort er et asus 6800 gt 256 mb ram og mit tv er et panasonic 32" 100 hz burde det ikke kunne modtage signal fra en pc via svhs / scar o.l uden at det er utydelig billedet ?

Jeg skal have et tvkort i som giver flot billede, men har erfaring med mit nuværende tv-kort til 400,- terratec at blæserne går i tv signalet, kan man købe en usb tuner som kan levere et flot billede osse fra det man har optaget ?

Hvad software er bedst der er jo nogle forskellige producenter på markedet som lev. software til mediacenterer skal man invistere i MS win xp media center edition.

Jeg vil gerne have digitalt signal ud(coaxiel) til dts, dolby digital (2.0 / 5.1) hvad skal man købe der.

Det var lige lidt spm herfra, point til alle der kommer med brugbare svar, husk at ligge svar med det samme :-P

Mvh Thomas L.
Avatar billede noeyewar Nybegynder
20. december 2005 - 18:20 #1
lad os starte fra en ende af, er nemlig også i gang med at lave en media center pc:)

jeg synes generelt ikke tv-out kvaliteten er særligt flot, dog skal du sørge for at bruge super vhs og ikke banan stikkene (phono eller hvad de hedder)

hvad tv-kort angår kan jeg klart anbefale hauppauge pvr150, det er et udemærket tv-kort til prisen, kan fåes til 800 kr hvor der følger en ms remote control med til der passer til windows media center. vil du ofre lidt mere er der hauppauge pvr500, som principielt bare er to pvr150 kort sat på et print, smaaart, se en kanal mens du optager en anden eller optag to programmer samtidigt (skulle snildt være muligt da der er hardware docoding på kortene, så din cpu bliver stortset ik brugt)

hvad software angår har jeg umiddelbart kun set to ting der virkeligt ser godt ud. først er der den gratis program mediaportal. dog fik jeg det aldrig helt til at virke desværre, ser ellers ud til at have mange nice features og før du flyver ud og bruger 950 kr på WMC er det da et forsøg verd.
jeg valgte dog selv wmc da jeg ik gad bøvle med alt det crap, og det ser ud til at være ganske fortrinligt (mit project står på stanby intil juleferien så har ik bøvlet så meget med det).

hvad lydkortet angår kommer det vel meget an på hvor meget du vil "satse" på dit system. er du lydfreak ville jeg nok vælge at smide lidt bassøre ud og købe et af de nye creativ x-fire (mener jeg de hedder) lydkort som skulle have en sublim lydkvalitet. alternativt kan et audigy 2, eller audiotech maya 7.1 være nice (hæng mig ik op på navnet, prøver lige at undersøge det) det kan fåes som et ekstern usb lydkort:)

held og lykke med dit system.
Avatar billede noeyewar Nybegynder
20. december 2005 - 18:29 #2
her kommer lidt links
lydkort:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153538
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113905
disse to kort synes jeg umiddelbart er mest lovende, søg evt på nogle reviews på google.

media portal:
http://www.team-mediaportal.com/

tvkort:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149038
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138478

god fornøjelse
Avatar billede c-holst Novice
21. december 2005 - 10:57 #3
hvad angår tv-out, så må du ikke kunne forvente, at det kan erstatte en alm skærm. Det er mest velfungerende til film.

Dog bør du så nogenlunde kunne se navne på filer med mere. Det kan ikke optimalt bruges til tekstbehandling og internet. Du burde dog kunne se disse ting.

hvis dit tv er 100hrz, kan du måske også sende dit svideo signal som sådan.
højreklik på din skærm, egenskaber, instillinger, avanceret, fanebladet gforce...,nview, højreklik på dit tv, vælg skift opløsning. Det er i givet fald her det kan findes.

ellers kunne du jo prøve med en colorfix, men jeg tror nu ikke det er her den ligger. måske kender du nogen der har en
http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=24&ClassID=54
Avatar billede c-holst Novice
21. december 2005 - 11:05 #4
vil da lige tilføje, at du sagtens kan bruge dit nuværende styresystem, men det bliver jo ikke så flot og velpoleret

Har også selv gang i et mediacenter, laver af alle mine rester. Den hænger i et et skab i kælderen under stuen og styres med en mus. Som en ekstra feature kan jeg også tænde den fra stuen med en gammel ringeklokke kontakt, forbundet til de 2 poler på bundkortet. Det synes mine kammerater er ret cool.

bruger den pt til musik, radio,film, tjekke mail, tjekke E! og lidt andre småting.
har ikke tv-kort i endnu, men det kommer sikkert.

alt skabt for få hundrede kroner + diverse gamle dele

jeg har valgt at forbinde med kabler, men der er jo efterhånden mange trådløse muligheder
Avatar billede krydset Nybegynder
27. december 2005 - 11:05 #5
Det var nogle fine svar..... jeg må lige prøve mig frem lader den lige stå åbent her hvis jeg nu skulle komme frem til lidt flere spm...
Avatar billede c-holst Novice
27. december 2005 - 11:53 #6
Alt i orden, her er et svar fra mig, hvis jeg har været til nogen hjælp