Avatar billede lahnkiller Nybegynder
17. december 2005 - 20:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Borland builder program export?

Jeg har nu faaet programmeret et lille soedt program, som jeg vil dele med mine venner - men de har selvfoelgelig ikke Borland builder, saa mit problem er, hvordan "laver en install/eksporterer" jeg mit program, saa det kan koeres af alle?

paa forhaand tak for alle input
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
17. december 2005 - 20:57 #1
#include <Classes.hpp>
#include <Controls.hpp>
#include <StdCtrls.hpp>
#include <Forms.hpp>
#include <ComCtrls.hpp>
#include <NMFtp.hpp>
#include <Psock.hpp>
#include <ExtCtrls.hpp>
#include "CGAUGES.h"
#include <Dialogs.hpp>
#include <ExtDlgs.hpp>
#include <SysUtils.hpp>
#include <IdGlobal.hpp>
#include <stdlib.h>

jeg har hørt at man skal smide en masse dll filer med, alt efter hvilke headers man har brugt, det lyder efter min mening helt i skoven - men ovenstående er alligevel alle de headers jeg bruger... - versionen er forresten Borland Builder 6.0
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. december 2005 - 23:55 #2
Min Builder 5.0 har en fil kaldet deploy.txt fil der fortæller hvordan man distribuerer Borland applikationer. Den ligger i ...\Borland\Cbuilder5 mappen.
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
18. december 2005 - 14:43 #3
Jeg har en fil der, men den indeholder bare et hyperlink som ikke laengere virker.
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
18. december 2005 - 23:58 #4
Du kan downloade dependency walker 2.1:
http://files5.majorgeeks.com/files/fb54043efe4fa7945dd52fd34085d45b/diagnostics/depends21_x86.zip

den viser hvilke .dll'er din exe er afhængig af... derefter skal du bare finde dem på din computer og distribuere dem med...

den nemmeløsning er nok:
Kopier din .exe (som ikke virker) over på din vens computer. Kør dependency walker (åben din .exe i dependency walker). Nu vil du se alle de .dll'er din ven mangler for at køre din .dll
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
18. december 2005 - 23:59 #5
(der vil være en del .dll-afhængigheder til dll'er som findes i alle standard windows installationer)
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
24. januar 2006 - 13:54 #6
tid til at lukke denne her ?
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
19. august 2010 - 05:20 #7
Lukker oldgammel traad.