Avatar billede jacobamundhenriksen Nybegynder
16. december 2005 - 11:19 Der er 3 kommentarer

Indhenting af data til Excel langsom efter inst. af Oracle 10G

Har oplevet kraftige perfomance problemer med ca. 1% af samtlige sql'er som vi kører fra Excel mod Oracle 10G. Visse virker helt som normalt, men andre kan gå fra ca. 2 sekunder til 20 minutter. De kommer igennem, men det tager godt nok lang tid.

Er der nogen, som har oplevet samme problem?

Vi forbinder til Oracle via Excel med "Oracle InProc Server 3.0 Type Library"

Håber der er nogen, som kan hjælpe...
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2005 - 15:15 #1
Når man installerer Oracle10g på en maskine med dansk sprog, kan den finde på at sætte sortering til dansk sortering i stedet for binær sort.

Har du checket indstilling af nls_sort?

select * from v$parameter where name = 'nls_sort'
Avatar billede jacobamundhenriksen Nybegynder
19. december 2005 - 14:07 #2
Den står faktisk på Dansk. Jeg prøver at få nogle Oracle folk til at kigge på det...
Avatar billede pnielsen Nybegynder
22. december 2005 - 10:06 #3
Det er et meget stort spørgsmål!!

Hvad mener du med "helt som normalt" ? Har i haft jeres data i en tidligere version af Oracle, hvor alt kørte hurtigt? Hvad var længste tid dengang?

Hvordan er din SGA konfigureret nu - i forhold til den gamle?

Hvad med din datamængde ? Har du husket at analysere dine data?
Hvad med indexer?

Hvordan er dit disksystem konfigureret på denne nye database?

Er det kun ved selects den er langsom - hvad med inserts/updates/deletes?