Avatar billede nhc Nybegynder
24. april 2001 - 15:45 Der er 8 kommentarer

dvd region skifter program

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et program til min dvd afspiller så man kan skifte region flere gange altså så man på en eller anden måde kan cracke det.
Avatar billede cvsac Nybegynder
24. april 2001 - 15:49 #1
hvad er det for en afspiller ? Model ?
Avatar billede nhc Nybegynder
24. april 2001 - 15:53 #2
den sidder i en compaq så det er vel en en compaq forresten med hensyn til mit spm om det russiske program det er ikk et tekstbehandingsprog men n html editor ala stones
Avatar billede cstern Nybegynder
24. april 2001 - 15:58 #3
prøv DVD genie:
www.inmatrix.com - scroll ned indtil du finder Download sektionen og vælg der DVD Genie.
Avatar billede cstern Nybegynder
24. april 2001 - 15:59 #4
Avatar billede nhc Nybegynder
24. april 2001 - 16:02 #5
skal man have et bestemt program der passer til ens model?
Avatar billede cstern Nybegynder
24. april 2001 - 17:27 #6
one size fits all. Der er support for de fleste DVD players i DVD Genie. Dog skal du, hvis dit drev er regionslåst (hardwaren, altså) også have en ny firmware. Der er et program samme sted der kan teste om drevet er låst.
Avatar billede cstern Nybegynder
24. april 2001 - 17:28 #7
25. april 2001 - 00:13 #8
Hejsa

De fleste dvd-drev har ingen predefineret regionskode. Fra producentens side er det så smart indrettet at du kan skifte mellem regionskoderne 5 gange, altså fra kode 2 til kode 1 tæller for en gang. Efter 5. gang defineres drevet med den sidst benyttede kode. Hvor mange forsøg du har brugt kan du kontrollere med et lille program (ovenstående link). Har du ikke opbrugt dine forsøg, skal du for at gøre dit drev regionsfrit opdatere din firmware i drevet. Du skal selvfølgelige kende din model (det fortæller det lille program dig også) På følgende side er et udvalg af nyt firmware, bl.a. til compaq http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/dvdfi.htm
MEN PAS PÅ, for ændre du først i din firmware, kan det ikke ændres tilbage. Det samme gælder hvis du allerede har opbrugt dine 5 forsøg, så er det ikke lige sådan at ændre på firmwaren.

/PC