Avatar billede scientific Praktikant
15. december 2005 - 14:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Irriterende program/bar ved opstart.

Hejsa.. nogen der kan hjælpe mig af med sådan en irriterende bar der starter op med min computer? den ligger i højre side og viser links til "insurance, pharmacy, XXX, dating" osv.

Her er en HJT-log:

Er det måske linien med R0....Searchassistant ?

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\Program Files\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Program Files\Launch Manager\CtrlVol.exe
C:\Program Files\Launch Manager\Wbutton.exe
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\WINDOWS\system32\ICO.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NSMdtr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Preben Larsen\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] C:\Program Files\Launch Manager\LaunchAp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyApp] C:\Program Files\Launch Manager\HotkeyApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] C:\Program Files\Launch Manager\CtrlVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Program Files\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Mouse Suite 98 Daemon] ICO.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [avgdrv00] C:\WINDOWS\avgdrv00.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [*Encrypto] C:\WINDOWS\system32\encrypt256.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Encrypto] C:\WINDOWS\system32\encrypt256.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {A93D84FD-641F-43AE-B963-E6FA84BE7FE7} (LinkSys Content Update) - http://www.linksysfix.com/check/netset/install/gtdownls.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede mcardle Nybegynder
15. december 2005 - 16:49 #1
Ud fra hvad jeg kan se, ville jeg mene at det er denne her:

O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Program Files\Launch Manager\Wbutton.exe"

Men jeg er ikke sikker.

//mcardle
Avatar billede scientific Praktikant
15. december 2005 - 17:42 #2
Tror wbutton har noget at gøre med mit wireless netkort.. ligner ikke spyware/virus/whatever.
Avatar billede mcardle Nybegynder
15. december 2005 - 17:44 #3
Okay...
Avatar billede scientific Praktikant
15. december 2005 - 17:53 #4
Jeg kan dog ikke finde noget på linien:
O4 - HKCU\..\Run: [Encrypto] C:\WINDOWS\system32\encrypt256.exe
Har søgt på google... men der er ingen hits. - fik en fejlmelding ved opstart om at filen ikke var et gyldigt win32 program.
Avatar billede scientific Praktikant
15. december 2005 - 18:12 #5
Måske har det noget at gøre med "downloader.agent.uj" som ewido finder.
Avatar billede scientific Praktikant
15. december 2005 - 19:10 #6
Ewido rapport:

---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            19:09:30, 15-12-2005
+ Rapport-Checksum:        E211D709

+ Scanningsresultat:
    [660] VM_00DC0000 -> Downloader.Agent.uj : Fejl under renselse
    [684] VM_00A50000 -> Downloader.Agent.uj : Fejl under renselse
    [1632] VM_00A20000 -> Downloader.Agent.uj : Fejl under renselse
    [2256] VM_003A0000 -> Downloader.Agent.uj : Fejl under renselse
    [2272] VM_003F0000 -> Downloader.Agent.uj : Fejl under renselse
    [2356] VM_003F0000 -> Downloader.Agent.uj : Fejl under renselse
    [2396] VM_003F0000 -> Downloader.Agent.uj : Fejl under renselse
    [2456] VM_003A0000 -> Downloader.Agent.uj : Fejl under renselse
    [2488] VM_003C0000 -> Downloader.Agent.uj : Fejl under renselse
    [2504] VM_00910000 -> Downloader.Agent.uj : Fejl under renselse
    [2524] VM_003E0000 -> Downloader.Agent.uj : Fejl under renselse
    [2540] VM_003F0000 -> Downloader.Agent.uj : Fejl under renselse
    [2552] VM_003A0000 -> Downloader.Agent.uj : Fejl under renselse
    [2648] VM_008F0000 -> Downloader.Agent.uj : Fejl under renselse
    [2724] VM_01180000 -> Downloader.Agent.uj : Fejl under renselse
    [3552] VM_00B00000 -> Downloader.Agent.uj : Fejl under renselse

::Rapport slut
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2005 - 18:08 #7
Prøv http://www.hijackthis.de/

Jeg har kørt din log, og den kommer ned nogle stykker som ser farlige ud.

Men tænk dig lige om, inden du "fixer" dem allesammen ;)
Avatar billede scientific Praktikant
17. december 2005 - 14:17 #8
Hov... jeg har faktisk fået hjælp på spywarefri.dk - har helt glemt denne tråd.

Tak for linket... post et svar så får du points'ne..
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2006 - 21:34 #9
Svar :)
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2006 - 21:34 #10
Rigtige Svar :p