Avatar billede detfedesvin Nybegynder
15. december 2005 - 14:10 Der er 17 kommentarer

Hvordan sikkrer man at der kun kan køres en instans af et program

Hvordan sikkrer man at der kun kan startes en instans af ens applikation i .Net compact framwork 1.0? Har fundet en masse eksempler på hvordan det gøres i standard frameworket, men da CF har begrænset funktionalitet kan jeg ikke få dem til at virke
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
15. december 2005 - 14:14 #1
public static bool PrevInstance()
        {
            if (System.Diagnostics.Process.GetProcessesByName(System.Diagnostics.Process.GetCurrentProcess().ProcessName).Length > 1)
            {
                return true;
            }
            else
            {
                return false;
            }

og så i din

if (PrevInstance())
{
  // programmet er startet op
}
Avatar billede spif2001 Nybegynder
15. december 2005 - 14:17 #2
System.Diagnostics.Process findes ikke i CF.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
15. december 2005 - 14:23 #3
http://msdn.microsoft.com/smartclient/understanding/netcf/FAQ/default.aspx#1.2

Her er en masse info om CF developing.

Punkt 1.39 giver et link til en download, hvor man skulle kunne få noget at vide om Running Processes - har ikke brugt det, men det lyder da interresant...
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
16. december 2005 - 17:35 #4
System.Threading.Mutex, skulle virke på CF.
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
16. december 2005 - 17:41 #5
//klasse variable
const string mutexName = "detfedesvin";

//Inde i en metode i klassen
bool createdNew = false;
noahConsoleMutex = new Mutex(true, mutexName, out createdNew);
if(createdNew)
{
  // OK: Start program her!!!
  Start();
}
else
{
  // Allerede startet: Afslut program
  noahConsoleMutex = null;
}
Avatar billede nielle Nybegynder
16. december 2005 - 17:41 #6
Så vidt jeg ved er CF netop indrettet (begrænset) sådan at man *ikke* kan oprette mere end en instans af et program. Så dit problem er faktisk løst på forhånd. :^)

Man skal faktisk være snedig hvis man vil have CF til at afvikle flere instanser af samme program:

http://msdn.microsoft.com/smartclient/understanding/netcf/FAQ/default.aspx#4.16

(læg specielt mærke til Microsofts egen disclaimer: "The following code is not supported and is not guaranteed to work on all versions of the OS, including future versions")
Avatar billede nielle Nybegynder
23. januar 2006 - 19:52 #7
Lukketid?
Avatar billede detfedesvin Nybegynder
24. januar 2006 - 11:28 #8
Windows CE kan godt starte flere instaser af mit program som er skrevet i CF. Når programmet states sker det at der startes op til 3 instanser på en gang.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
24. januar 2006 - 11:31 #9
?? - siger du, at når du trykker på dit programs start ikon, at der startes 3 programmer?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
24. januar 2006 - 11:47 #10
prøv lige at starte dit program - lukke det ned - starte det igen og lukke det ned.

Gå derefter ind i på Pocket'en i Start --> Settings --> System (faneblad) --> Memory (ikon) --> Running Programs (faneblad).

Står der her at dit program stadig kører?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
24. januar 2006 - 12:04 #11
En lille finte du måske ikke er klar over er, at når man i sit program trykker på krydset oppe i højre hjørne, så skjuler applikationen sig - den lukker ikke!

Hvis du vil lukke din applikation skal du implementere en afslut knap eller afslut menu punkt som i sit click event laver en this.Close().
Avatar billede nielle Nybegynder
24. januar 2006 - 16:37 #12
Kører du frresten dit porgram på en PDA, en smartphone, eller måske på noget helt tredie?
Avatar billede detfedesvin Nybegynder
25. januar 2006 - 12:53 #13
På en PDA som kører Windows CE 4.2
Avatar billede nielle Nybegynder
25. januar 2006 - 19:46 #14
Ifølge Microsoft selv er det nærmest umuligt. Det er simpelthen ikke med i deres 1.0 Compact Framework.

Men du skriver at du automatisk får starter mindst 3 instanser op? Hvordan ser du det?
Avatar billede detfedesvin Nybegynder
11. februar 2006 - 16:30 #15
Man kan se at den tegner formen 3 gange og når man lukker formen  ligger der en til bagved den man lige har lukket
Avatar billede nielle Nybegynder
11. februar 2006 - 17:37 #16
Har du mulighed for at poste noget kode, for det lyder godt nok som en mystisk adfærd det der?
Avatar billede nielle Nybegynder
29. november 2007 - 08:15 #17
Lukketid?