Avatar billede persus Nybegynder
14. december 2005 - 12:54 Der er 4 kommentarer

teknisk 3d

Hvilket program egner sig bedst til teknisk præcisionstegning i 3D? Jeg skal tegne et badeværelse, hvor alt skal passe med milimeters nøjagtighed.
Avatar billede jokkejensen Novice
14. december 2005 - 13:05 #1
autocad skulle nok være det mest fornuftige... Men alle de andre 3d programmer kan også let arbejde med  milimeters nøjagtighed.. 3dmax etc..
Avatar billede sorensfar Nybegynder
14. december 2005 - 13:12 #2
Ja, 3Dmax kan også arbejde med millimeter - men LET, jokke.. ????

Autocad eller endnu bedre når det nu er 3D, Mechanical Desktop eller Inventor vil klart være at foretrække. (Lignende programmer kunne være Solid Edge, Solid Works eller ProE)

Til Autocad kan man evt. tilføje Architechtural Desktop, som sikkert indeholder en hel del "færdige" elementer til badeværelset.
Avatar billede michael-k Nybegynder
15. december 2005 - 01:23 #3
Jeg ville gerne se en millimeter præcis visualisering af et badeværelse i max, men endnu bedre ville jeg gerne se hvordan man præsentere den millimeter præcise præsentation. Det jeg vil ind til er måske at max er lavet til lidt andet formål end teknisk tegning og dokumentation ;)

Vil også sige Autocad, ADT eller Revit.
Avatar billede lenny_dk Nybegynder
23. juni 2007 - 13:10 #4
Jeg ville også foreslå autocad/ADT pga dets millimeter præcise nøjagtighed samt mulighed for at sætte målsætning på hvis du har brug for det. Bagefter kan du hente det ind i 3d max og lave en animation/præsentation af det.