Avatar billede geforce3 Praktikant
14. december 2005 - 12:52 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

køb af bærbar

Har gået og kigget lidt efter bærbar til omkring 7.000 kr, og har fundet en Alfanote med 1700 MHz "Dothan", 256 mb ram, 40 gb harddisk, ATI radeon 9700PRO 128mb ram til 7.500

Nu faldt jeg så lige over en ACER med 1600 MHz AMD turion64, 512 mb ram, 80 gb harddisk, X700 grafikkort til samme pris.. Hvilket mærke vil være bedst? De skal hovedsageligt bruges til spil og internet og alm. børnebrug..

http://shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=550849&lokation=
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. december 2005 - 12:55 #1
umiddelbart lyder løsning 2 jo som en meget bedre tilbud end det første
Avatar billede huset Praktikant
14. december 2005 - 13:04 #2
Ville ikke tage nogen af dem. Alfanote er stadig en lidt ukendt producent, og Acer har totalt dårlig support/RMA osv.

Når du siger spil, hvilke spil snakker vi så om.

ATI 9700 er en fin chip, men efterhånden lidt forældet. Den performer dog stadig ret godt!

Spille chip hvis vi skal kalde nogen chip dette, og dette i betragtnign af de IKKE skal være for strøm slugende,

X700 og Go6600 er de oplagte.

Chips som V3200 og V5000 som sidder bl.a på Fujitsu Siemens egner sig kun til redigering og grafiskarbejde(Ikke spil)

Go6800, 7800GTX, X800 er ALT for strømkrævende, og vil udvikle stor varme hvorpå maskinen så vil kræve mere afkøling = blæserstøj
Avatar billede donby Nybegynder
14. december 2005 - 17:13 #3
jeg giver huset ret.. men hvis batteritid ikke er en faktor så kig evt på mobile pentium 4, den er væsentlig mere velegnet til spil end dothan eller turion
Avatar billede jacobdalby Nybegynder
14. december 2005 - 17:36 #4
Jeg køber mig en Abook 3600tx.. den koster godt nok 12000 men den er ikke klodset og kan stadigvæk køre spil. Den har en X700 chip som huset omtalte. Den kunne måske være værd at kigge på.

http://abook.dk/content/view/36/46/
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. december 2005 - 17:53 #5
Donby-> Men også til 7.000 med et ordenligt grafikkort?

Jacobdalby-> Jah, men det er jo så også 5.000 mere end prisklassen :) Og Aceren har også X700 chip.
Avatar billede jacobdalby Nybegynder
14. december 2005 - 18:13 #6
Det kan godt være at den koster 5000 mere.. men så skal man også lige se lidt på specifikationerne. En AMD har det med at blive ret varm. En af mine venner har en Acer Ferrari med en AMD cpu. Den er ikke til at sidde med. Den bliver varm på begge sider så man kan ikke have armene til at hvile foran tastaturet. Abook'en er kun 2.7 cm høj og vejer kun 2.55 kg så hvis den skal flyttes så er det en ret lækker maskine. Desuden så er den Abook kåret som det bedste køb af notebookreviews.dk .. Jeg har selv bestemt mig for at købe denne efter at have kigget meget bredt på markedet. Den eneste jeg ellers har overvejet har været en IBM T43p som er væsentligt dyrere
Avatar billede huset Praktikant
14. december 2005 - 18:26 #7
Kommentar: donby

Pentium 4 egner sig da slet ikke til laptops!!

Overvej evt denne
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=158784
Avatar billede donby Nybegynder
14. december 2005 - 18:28 #8
kan ikke umiddelbart finde nogen, ihvertfald ikke i den prisklasse..der er dog det ved de 2 maskiner du foreslår at hvis de skal bruges til spil på et fornuftigt plan, skal de begge have mere ram og så holder prisen ikke.. da det lader til at computeren skal bruges temmeligt meget ville jeg ofre lidt mere hvis jeg var dig.. er dog langt fra enig med jacobdalby.. vent evt til der kommer en bærbar i aldi.. har selv en aldi comp og er ovenud tilfreds.. den eneste gang jeg har haft probz, ringede jeg til supporten, de sendte et fragtbrev så jeg ikke engang skulle betale for fragt, sendte den ind mandag eftermiddag, havde den igen torsdag morgen, med nyt bundkort i.. tlf supporten har også været glimrende.. og ved aldi computere får du virkelig noget for pengene
Avatar billede donby Nybegynder
14. december 2005 - 18:29 #9
huset, der er jo mobile pentium 4, skriver osse at det kun er hvis batteritid ikke er en faktor
Avatar billede donby Nybegynder
14. december 2005 - 18:31 #10
huset >> sjovt at du foreslår en acer når du i dit tidligere indlæg sagde "Acer har totalt dårlig support/RMA osv", men ja den ser sku fin ud og gode stats for prisen
Avatar billede huset Praktikant
14. december 2005 - 18:41 #11
Det har de også, men derfor skal man ikke dømme firmaet 100%
Udvalget er minimalt i de prisklasse opretter er nede i, og sat sammen med ønske om gode spec er det endnu mere umuligt at finde noget
Avatar billede donby Nybegynder
14. december 2005 - 18:58 #12
der er vi helt enig.. jeg synes den du foreslår er et virkeligt godt køb til prisen
Avatar billede donby Nybegynder
14. december 2005 - 18:59 #13
selvom en dothan havde været at foretrække :-)
Avatar billede huset Praktikant
14. december 2005 - 19:25 #14
det performer ikke bdere, men er en smule bedre hvad angår levetid og strømforbruget end Turiom MT er ikke andet
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. december 2005 - 20:16 #15
Comperne er ikke til mig selv, men til gave. :)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=158784 Denne du linker til, huset, er det ikke den samme som jeg linker til ved SHG.dk?

Og hvad levetid angår er det ikke en vigtig faktor.

Men jeg siger tak, og tror Acer modellen bliver valgt. Så hvis jeg kan se et svar fra dig, huset vil det være rart.
Avatar billede huset Praktikant
14. december 2005 - 20:18 #16
svar

Den ligner den slemt meget, og tror i mange tilfælde der er snakke om en kopiering at produkter :/
Avatar billede donby Nybegynder
14. december 2005 - 22:01 #17
huset>>> er turion osse ude med 2mb cache?? du kan sikkert høre jeg er intel man to the bone he he
Avatar billede huset Praktikant
15. december 2005 - 14:21 #18
Er jeg også donby, men Turion performer i MT udgaven på højde med Pentium M
Avatar billede huset Praktikant
23. december 2005 - 09:47 #19
Fik du svar nok??