Avatar billede msnilsson Nybegynder
14. december 2005 - 10:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

iexplorer.exe forsvundet

1. Jeg installerede den nye messenger, og den gamle version blev ved med at være der
2. Under tilføj/fjern programmer kunne jeg ikke finde den gamle, så jeg gik ind under "Tilføj/fjern Windows-komponenter" og markerede Windows Messenger som den eneste
3. Da PC'en var genstartet kunne Internet Explorer ikke åbne - i stedet åbnede genvejen den boks der kommer frem når man vælger "Funktioner - Internetindstillinger" i IE - og når jeg valgte OK, lukkede den bare
4 Heldigvis åbner IE når jeg dobbeltklikker på en genvej i C/profil/Foretrukne . Det er dér jeg er nu. I C/Programmer/Internet Explorer ligger der kun én exe-fil, iedw.exe, som øjensynlig har noget med crash af programmet at gøre.
5. Jeg har forsøgt at downloade en ny IE fra Microsoft, men den vil ikke køre fordi der allerede er en version af programmet.
5. Når jeg åbner IE via en genvej åbner den i det samme vindue - hvis jeg skal have flere vinduer skal jeg bruge ctrl-n . Så jeg vil gerne have min gamle genvej til IE tilbage + ikonet i statuslinjen

Jeg ville egentlig gerne afinstallere og geninstallere IE, men kan ikke se den under Tilføj/Fjern programmer.
Avatar billede nva Praktikant
14. december 2005 - 10:45 #1
Kan du systemgendanne så er det en mulighed.
Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2005 - 10:51 #2
har du prøvet at fjerne/tilføje internet explorer fra "Tilføj/fjern Windows-komponenter" ?
Avatar billede msnilsson Nybegynder
14. december 2005 - 10:52 #3
Hvordan? Kan jeg nøjes med at systemgendanne IE? Vil det påvirke dokumenter der er skrevet efter gendannelsestidspunktet?
Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2005 - 10:54 #4
Systemgendannelse påvirker alt der er oprettet siden gendannelsestidspunktet.. jeg har ofte mistet mange filer pga. det, og synes derfor at systemgendannelse skal være (næst)sidste udvej.. sidste udvej ville så være repair/format..
Avatar billede msnilsson Nybegynder
14. december 2005 - 10:55 #5
webpsycho: nej... Nu ved jeg ikke om systemgendannelse eller geninstallering er den rigtige vej at gå?

(Jeg downloader lige en firefox så jeg har et alternativ til at komme på nettet hvis dette går i kage)
Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2005 - 10:57 #6
jeg siger lige netop at systemgendannelse eller geninstallering IKKE ligefrem skal være den første udvej.. derfor spørger jeg om du har prøvet at fjerne/tilføje ie fra "Tilføj/fjern Windows-komponenter".. hvis du ikke har prøvet det, så prøv det lige, og se om det hjælper..
Avatar billede msnilsson Nybegynder
14. december 2005 - 10:58 #7
ok - jeg tror jeg prøver geninstallation først så.
Avatar billede msnilsson Nybegynder
14. december 2005 - 10:59 #8
vi skriver lidt i munden på inanden :) - havde ikke set dit svar da jeg trykkede Send...
Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2005 - 11:00 #9
og mht. at downloade firefox, ville jeg helst foreslå at du downloader Avant Browser istedet for (hvis du er vant til Internet Explorer).. Avant Browser er mere eller mindre et plug-in til Internet Explorer. Det kører på samme måde, med et par forskelle. Jeg kører det selv og har afinstalleret Internet Explorer. Men det er jo selvfølgelig en smagsag. Nu tænker jeg bare på at mange websider er bygget til at passe til Internet Explorer (hvor Avant Browser ville virke), og mange glemmer lige at tænke på andre browsere så som netscape, firefox, opera, osv..
Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2005 - 11:01 #10
ja det.. så længe du mener en geninstallation af internet explorer, vil jeg sige godt for det.. :P prøv det.. fjern fra listen, og tilføj så igen..
Avatar billede msnilsson Nybegynder
14. december 2005 - 11:08 #11
Fantastisk - det virkede. Jeg tror ikke den fjernede programmet, det blev vel nærmest bare repareret. Nu virker det igen - tak for hurtig hjælp - smid lige et svar :)
Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2005 - 11:11 #12
det var så lidt :)