Avatar billede michlar Nybegynder
12. december 2005 - 17:36 Der er 3 kommentarer

Valg af sikkerhed ?

Davs,
Som Tele2adsl kunde har jeg lige fået en lille sød mail fra Norman :-( om at jeg skal have fornyet min licens på min: Norman Internet Control m/firewall. Da jeg blev kunde ved Tele2 lød det ellers, at jeg havde sikkerhedspakken med ovenstående i så længe jeg var kunde hos dem. Jeg ringede til Tele 2, hvor de sagde, at de havde opsagt alt samarbejde med Norman for et år siden, og at jeg havde modtaget information om at abonnementsvilkårene var blevet ændret for ca. 1 års tid siden !? ( Denne såkaldte info. må have været i form af en mail/ nyhedsbrev, da jeg ikke kan finde et sådant brev hos mig ! -- typisk :-( ).
Nå, men slut med de sure opstød. Sagen er den, at Norman har sendt mig den her mail, hvor de giver et tilbud på en licensfornyelse på deres Norman Internet Control m/firewall. Licensen varer i 3 år og de giver en rabat på 40% på fornyelse inden d. 31. dec. 2005. Før prisen er 961,00 kr. og jeg kan få den for 576,00 kr. excl. moms.
Det ville jo være en let løsning bare at forny og jeg har aldrig haft probs. med Norman Internet Control m/firewall, men jeg syntes da stadig, at det er en pæn sum penge.
Jeg er i midlertidig faldet over denne pakke inde hos spywarefri.dk
http://spywarefri-shop.dk/index.php?manufacturers_id=15
hvor de har en kombineret løsning med Norman antivirus incl. Sandbox og så Bitguard Firewall til en pris på 525,00 kr. incl. moms.....så vidt jeg kan se !!!
Så er det jeg spørger .... Hvad skal jeg vælge ?
Kender nogle af jer et evt. bedre tilbud, uden at det går ud over kvaliteten og funktionaliteten/ brugervenligheden.
Jeg håber på nogle gode og seriøse svar fra jer.
På forhånd mange, mange tak
Michael Larsen, Mors
Avatar billede michlar Nybegynder
12. december 2005 - 17:44 #1
Ps. Forsamligningens skyld må jeg hellere lige skrive at prisen for en fornyelse af Norman Internet Control m./firewallen i tilbuddet vil incl. moms komme op på beløbet: 720 kr.  Dvs. at der er en forskel på 195,00 kr. på de 2 produkter, der hver især er med en 3 års licens.
Hilsen
Michael Larsen, Mors
Avatar billede boxer Nybegynder
12. december 2005 - 18:02 #2
Den løsning du kommer med til sidst er faktisk rigtigt god.
Jeg har selv købt samme pakke og bruger den på min sekundære PC.
Bitguard kan være lidt svær at konfigurere, men du har jo dansk support hvis du køber den hos spywarefri.
Så den kan helt klart anbefales.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. december 2005 - 18:25 #3
Vi siger helt klart Norman/Bitguard i stedet for Norman/Norman.
Et andet alternativ er Kaspersky/Bitguard.