Avatar billede nogetfx Nybegynder
09. december 2005 - 16:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Temperatur test på CPU

Hej

Jeg har skiftet køler på et mini-itx board, epia 800. Det var oprindelig en blæser og en lille køleprofil, men det er blevet skiftet ud med en zalman køleprofil. http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=211&Sort=Wanted&Parent=25&Soegeord=nb47j
Ja, jeg ved godt det kun er en chipssæt køler. Men jeg har hørt at der er flere der har brugt den, og den bliver bla nævnt på miniitx.com.
Efter skiftet virker profilen selvfølgelig en smule varm, men jeg vil meget gerne vide hvor varm. Da maskinen skal bruges diskløs, har jeg ikke noget styresystem på den og derfor kan jeg selvfølgelig heller ikke installeret noget. Så jeg leder eftr en boot-cd der kan stresse min cpu en smule, samtidig temperaturen vises...
Jeg har kigget på ultimate boot cd og googlet omkring, men da jeg ikke kan se temperaturen i BIOS, skal den vises...!

Hold jer endelig ikke tilbage...

/Lars
Avatar billede hottadpole Nybegynder
09. december 2005 - 19:05 #1
Temperaturen kan i hvert fald læses på Everest Home der findes på http://www.lavalys.com Jeg ved at nogle hardcore overclockere bruger Prime95 der helt sikkert kan findes via http://www.google.dk til stress test.
Avatar billede nogetfx Nybegynder
09. december 2005 - 21:26 #2
Men al' respekt, men har du læst mit spørgsmål..? Det er en diskløss maskine og du linker til lavalys, som kræver en windows installation. Og for at gøre dit svar endnu bedre, så er de stoppet med deres Home Edition. Normalt er jeg altid glad for et bud, men her kunne jeg ikke nøjes med et "tak for budet"..

Go' weekend

/Lars

Lavalys, Press Release | 2005-12-05
"Lavalys announced today that it leaves the freeware market by halting the development of its EVEREST Home Edition (the successor of AIDA32) system diagnosis product."
Avatar billede nogetfx Nybegynder
29. december 2005 - 00:30 #3
Lukker og slukker.