Avatar billede skørsen Nybegynder
09. december 2005 - 04:45 Der er 2 kommentarer

Inkludering af C# kildekode

Halløjsa

Jeg vil godt have indsat noget C# kildekode i mit latexdokument. Jeg sidder på en Windows maskine med MikTex og vil helst have en pdf-fil som slutprodukt.

Jeg har forsøgt at benytte listings-pakken, men kan kun få det til at virke når skriftstørrelsen er sat til normal.
Jeg vil meget gerne have en mindre skrifttype men enten forsvinder teksten bare eller også får jeg sådan den her fejl:
" !This can't happen (copy) "
osv. i filen exbase.mf (som jeg aldrig har rørt).

Er der nogen som kan give et grydeklart eksempel på hvad jeg skal gøre?

Jeg har intet i mod at bruge en anden pakke (fancyvrb?), eller en alternativ metode, hvis det er lettere.
Jeg har også forsøgt at lave min C# fil om til ps, men så kunne jeg ikke finde ud af at inkludere ps-filen i mit latexdokument..

Ps. Jeg skal aflevere snart og er ved at blive desperat så jeg håber I sidder klar derude :)

--Jens
Avatar billede bromer Nybegynder
09. december 2005 - 08:27 #1
Jeg har aldrig haft de store problemer med listings? Kan du ikke lige smide, hvordan du har brugt pakken og, hvilken version det er?

Rune
Avatar billede skørsen Nybegynder
09. december 2005 - 09:51 #2
Så vidt jeg kan se er pakken version 1.3 med en fildato som hedder 2004/09/07

Jeg har forsøgt med lidt af hvert efterhånden. Nedenstående helt uden dikkedarer virker fint (hvis man ser bort fra at det er for lange linier og fylder vanvittig meget..), men lige så snart jeg forsøger at ændre på skriftstørrelsen går det galt.

I preamble (eller hvad det nu hedder..):
\usepackage{listings}

I selve dokumentet:
\lstinputlisting[language={[Sharp]C}]{CareTaker.cs}

Hvis jeg så i stedet skriver:
\lstinputlisting[language={[Sharp]C},basicstyle=\small]{CareTaker.cs}
så får jeg en kompileringsfejl når jeg laver pdf, og ved dvi eller ps forsvinder teksten koden bare..

Jeg håber det bare er en eller anden tossefejl som jeg har overset..

--Jens