Avatar billede pezzo Nybegynder
08. december 2005 - 16:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Terminal Server samt Fjernskrivbord

Hej!

Jeg har tit og ofte brug for at kunne fjernstyre min computer - præcis som funktionerne i Fjernskrivbord som er indbygget i XP da den kan overføre lokaledrev m.v.

Men mit spørgsmål er så om man SKAL havde et server styresystem? ELler kan man installer Terminal Serveren alene? Har godt nok en Windows 2000 Server licens, men den kan ikke overføre lokale drev til fjernskrivbord.

Og at investere i Windows 2003 Server vil være dyrt da, maskinen som ønsker fjernstyret i bund og grund er en "alm." PC, dvs. ikke "rigtig" server som Windows 2003 Server faktisk henvender sig til.
Avatar billede screem_brille Novice
09. december 2005 - 09:04 #1
du kan sagtens overføre lokal drev i 2000 server (det edr i klienten du vælger om lokal drev skal mappes med)
Avatar billede pezzo Nybegynder
09. december 2005 - 15:19 #2
Nej, har prøvet i Win2000 Server, og selvom opsatte det på klienten kunne ikke. I opsætningen på WIn2000 Serveren kunn man ikke marker denne mulighed. Var nemlig disbaled.
Avatar billede screem_brille Novice
09. december 2005 - 15:31 #3
så er det en begrænsning der er på serveren, for jo dete r muligt at mappe lokal drev på en 2000 server
Avatar billede pezzo Nybegynder
09. december 2005 - 15:33 #4
Kan jeg ikke få til at lykkes. Men i så faldt kan man så få nogle programmer eller lign. som gør det muligt at connect på den måde? Har fundet noget på nettet (www.logmein.com) men koster noget pr. måned og vil hellere betale et beløb og så er det slut.

Noget du ved noget om?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
15. februar 2006 - 20:00 #5
Der er nogle updates du skal hente til Windows 2000 for du kan mappe drev.

Se link:
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/reskit/tools/hotfixes/drmapsrv-o.asp

Her er fejlen beskrevet:
http://www.tokeshi.com/index.php?name=News&file=article&sid=949
Avatar billede pezzo Nybegynder
03. august 2006 - 10:04 #6
Smid svar
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 22:43 #7
brug for mere hjælp ?