Avatar billede themanronnie Nybegynder
08. december 2005 - 15:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ufatteligt langsom kopiering

Hej
Jeg har igennem meget lang tid fundet mig i at min computer kører EKSTREMT langsomt når jeg enten kopierer data fra HD til HD eller via netværket. Derudover er det helt det samme, ja faktisk værre, når jeg skal pakke store ting ud (.rar/zip(150+mb) osv) så går den fuldstændigt bananas og kan ikke bruges så længe det står på. Hastigheden når jeg kopierer er også meget langsom, det er som om at den "choker", for det går ok de første par sekunder, men det er som om at den bliver langsommere og langsommere hele tiden under kopiering.

Jeg har altid givet mine lidt ældre harddiske skylden, men kan det virkeligt passe at de skal køre så røvelendigt, for jeg kan ikke engang browse rundt i windows under udpakning.

Min pc er :
barton 2500+
512ddr ram
2 HDs, (kan ikke lige huske hastigheden, men mener det er 5400 & 7200rpm, 2mb cache)

På forhånd tak
Ku være fedt hvis der lå et svar efter min formattering, er fuldstændigt infesteret af virus fordi jeg gik ind på EN hjemmeside :(
Avatar billede u6e96b22 Nybegynder
08. december 2005 - 15:22 #1
prøv at køre en hijack scan på computeren og smid loggen herind
downloades herfra: http://www.download.com/HijackThis/3000-8022-10307556.html?tag=lst-0-10
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2005 - 15:36 #2
Vil du formatere den , eller hvordan skal det forståes ?
Avatar billede themanronnie Nybegynder
08. december 2005 - 16:50 #3
asso jeg formatterer, eller rettere har lige formatteret.
Det var ikke problemet, det har jeg gjort mange gange uden ændring...

Problemet er bare at den harddisk ydelsen er ufatteligt dårlig, og jeg vil gerne vide om der er noget jeg har gjort forkert, eller bare ikke har gjort. (det kunne være visse drivers til hd eller mobo, eller hvad ved jeg)
Jeg søger nogen der måtte have noget erfaring inden for det...
Så hijack this hjælper nok ikke her ;)
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2005 - 18:56 #4
Ok, så går du ind i enhedshåndteringen, og ind under IDE ATA/ATAPI controllere.

Derinde finder du din primær IDE kanal, hvis disken sidder på ID primær, og selvfølgelig Sekundær IDE kanal, hvis disken sidder på denne.
Der kan du, under avancerede indstillinger, se overførselstilstand, og hvis den er POI, så sætte du den til DMA.
Avatar billede themanronnie Nybegynder
08. december 2005 - 22:52 #5
den står til "dma hvis tilgængeligt"
ig under nuværende tilstand står der "ultra dma"
det står alle steder....
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2005 - 22:59 #6
Hvis du ikke har XP SP2, så kunne du prøve at installere denne, for der er der en ny driver til diske.
Avatar billede themanronnie Nybegynder
09. december 2005 - 01:07 #7
det er måske lidt forkert at oprette tråden under windows xp, eftersom jeg lige har installeret windows 2k(sp4)
Men problemet er akkurrat det samme som i XP=)
Avatar billede themanronnie Nybegynder
28. januar 2012 - 16:21 #8
lukker