Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
07. december 2005 - 06:22 Der er 3 kommentarer

Flere ekstene IP-adresser på BEFSR41

Hej jeg har et spørgsmål omkring Linksys BEFSR41. Hvis vi har en TDC Bredbånd Pro med 12 ekstra IP-adresser og gerne vil have tilføjet de ekstra IP-adresser til routeren så vi kan sætte en server op der f.eks. kører Terminal Services - dvs. at den router porten over fra den ekstra IP-adresse over til den lokale IP-adresse, hvordan skal dette sættes op?

Vi kan sagtens gøre det med port forwarding fra hoved-IP'en, men da vi har flere terminal servere ville det være skønt hvis vi kan bruge de ekstra IP-adresser til dette

Håber der er nogen der kan hjælpe...
Avatar billede bolle006 Nybegynder
08. december 2005 - 17:28 #1
12 IP adresser, hvordan det?

Er du sikker på at din Linksys BEFSR41 understøtter ekstra IP adresser. Som jeg lige hurtigt kan læse om den, er det "bare" en standart bredbåndsrouter, der kan modtage DHCP, eller sætte op til statisk IP. Men kan den håndterer at routet x antal ekstra IP adresser, det tror jeg ikke.
Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
08. december 2005 - 17:32 #2
Okay, jeg tænkte det nok. Hvad skal man kigge efter når man kigger efter routere - er der en betegnelse for hvad denne funktion hedder
Avatar billede madah Nybegynder
11. december 2005 - 09:16 #3
Ja det hedder en router. Men du skal jo nok lede efter en model som ikke er beregnet til hjemmebrugeren. Det koster selvfølgelig lidt mere, men du vil nok kunne finde en Cisco 800 til fornuftige penge.