Avatar billede tim_p Nybegynder
06. december 2005 - 15:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min forbindelse laver små stop. Er routeren problemet?

Jeg har ADSL 2 Mbit og trådløst netværk derhjemme, og en linksys router.
Den kører upåklageligt, bortset fra at den nogle gange, når man spiller over internettet, laver små stop i ca ½ sekund hvorefter den kører fint videre. Disse stop kommer med små mellemrum og jeg har ringet til min udbyder (Cybercity), men selve forbindelsen kører som den skal.
Er det muligvis routeren der forstyrrer, og hvis ja, hvad skal man gøre for at løse dette problem?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2005 - 15:47 #1
Det kan være mange ting.

Det kan være kryptering, når nye nøgler udveksles og beregnes. i såfald kommer det med jævne mellemrum alt efter hvor tit dit system skal skifte nøgler

Det kan være støj. Hvis du har noget udstyr, f.eks. en varmepumpe, en microbølgeovn eller noget andet elektroniskt der starter med mellemrum og som støjer i detforkerte freqvensområde
Avatar billede tim_p Nybegynder
06. december 2005 - 15:50 #2
Nu har dette ikke hele tiden været der. Det kom lige pludseligt, uden at der var sket noget specielt.

Og jeg har ikke ligefrem microbølgeovne i nærheden af computeren...
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2005 - 16:05 #3
Hvad med din underbo, nabo, ovenbo eller bare en i nærheden
Avatar billede tim_p Nybegynder
06. december 2005 - 16:07 #4
Tætteste underbo/overbo/nabo er ca 100 meter væk...og som sagt er det noget der lige pludselig er opstået..
Avatar billede cathallo Nybegynder
24. januar 2006 - 16:18 #5
Hvis du har virusprogram installeret kan det måske være problemet. Avast giver mig problemer ved downloaf, der kommer små stop hele tiden, men ved at slukke avast ligger mit download konstant højt som det skal. Da jeg ikke spiller online ved jeg ikke med sikkerhed om det er samme problem, men nemt at kontrollere!
Avatar billede tim_p Nybegynder
14. april 2011 - 19:57 #6
Lukket