Avatar billede martin_zeus Nybegynder
23. april 2001 - 20:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp mig med at skrive til LPT porten

Hej...........
Jeg vil gerne vide om der er nogen der vil dele sin viden med mig til hardware programmering til LPT porten.
Jeg vil gerne vide om Hvilke koder man skal skrive i VB eller C++ for at skrive til Data0, Data2, Data3......Data7(skulle det gerne være.)
Nu skal jeg bare have lavet så jeg kan få nogle dioder til at lyse.
Og så vil jeg gerne spørge om hvilken type diode man skal bruge, for jeg ved at man skal bruge modstande på 120 Ohm, men hvor mange V giver en LPT port. For det er jo ikke ligegyldigt hvilke dioder man køber.

- mvh Martin
Avatar billede makse Nybegynder
23. april 2001 - 20:59 #1
En side du bør læse først. www.beyondlogic.org/spp/parallel.htm
Avatar billede makse Nybegynder
23. april 2001 - 21:29 #2
Avatar billede driis Nybegynder
23. april 2001 - 21:31 #3
Du skal bruge en DLL for at skrive til LPT porten i Visual Basic - en sådan kan jeg sende dig, hvis du er interesseret. Der er eksempel med, og det er ret nemt at finde ud af, du skal bare huske at LPT1\'s notmale adresse ligger på &H378.

Parallelportens IO ben (ben 2-9) giver +5V, så kan du selv regne ud, hvilke dioder, du skal bruge.
Avatar billede driis Nybegynder
23. april 2001 - 21:35 #4
Avatar billede karsten_quist Nybegynder
27. april 2001 - 12:51 #5
Jeg ville nok vælge en større formodstand end 120 ohm, da du måske kan komme til at belaste din port for meget. Jeg ville vælge 330 ohm og nogle HE dioder.
Og så ville jeg vælge at sætte diodens anode til V+, og katoden til porten. Da porte tit kan \"sink\" mere end de \"source\".