Avatar billede flippo Nybegynder
06. december 2005 - 10:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

oprette brugere på samba og samtidig på mailserveren.

jeg har en samba server kørende som fungere som en domæne controller. Har og en mail server kørende.

Jeg vil spørge om det er muligt at når jeg opretter en bruger på sambaen at brugeren også bliver oprettet på mailsreveren.
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. december 2005 - 20:15 #1
Umiddelbart ville jeg tro du bliver nødt til at scripte dig ud af det...
Avatar billede flippo Nybegynder
07. december 2005 - 09:01 #2
hvordan....
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. december 2005 - 09:04 #3
Selve scriptet kan jeg ikke give dig da jeg ikke kender din opsætning, og det kan godt være lidt kompliceret at lave..

Men prøv at google efter bash scriptning eller lign. Tror dog stadig det nemmeste for dig ville være at oprette dem manuelt hvis du ingen erfaring har med scripts. Ellers er det måske en mulighed for at lære det :)
Avatar billede flippo Nybegynder
07. december 2005 - 09:07 #4
ok
Avatar billede flippo Nybegynder
08. december 2005 - 09:18 #5
lukket