Avatar billede kobe14 Nybegynder
04. december 2005 - 21:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ændring af preformence

Hey,

Jeg har haft min Toshiba Qosmio G10 siden starten af sidste sommer. Der virkede den perfekt og alting var som det skulle. Men efter jeg har fået den tilbage fra noget reparation af skærmen, er den blevet lidt dårligere. Jeg kan ikke mærke så meget når jeg er i windows, men det er virkelig slemt inde i spil (World Of Warcraft). Min FPS ryger sig under 1, og det er virkelig trist at se på. Jeg har taget alle indstilningerne til Best Performance også inde i spillet såvel som ude i graffikortet.
Jeg har kørt virus/spyware/adware/osv. ting så der er intet der.
Mit graffikkort er Geforce FX go5700 128mb.
det skal lige siges, at der hvor det hakker utrolig meget nu, er steder hvor jeg næstne ikke kunne mærkr en forskell før!! Meget belastende!

Nogen der kan hjælpe det er virkelig irriterende.
Spørg hvis i skal have flere info.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
04. december 2005 - 21:32 #1
Glemte at skrive, at den heller ikke gider at instalere nye drivers, jeg er 99,9% sikker på at det er den rigtige driver, men den siger at der ikk er en driver i instalationen som er kompatible med mit hardware...
Avatar billede boxer Nybegynder
04. december 2005 - 21:42 #2
Det er desværre sådan noget der kan ske ved en reparation. Jeg fik også en ustabil PC tilbage fra reparation.
Løsningen på dette var en geninstallation.
Har du mod på det?
Du kan evt. starte med en repair:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Dog kan jeg forestille mig at du skal have en helt ren installation før det hjælper.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
05. december 2005 - 07:07 #3
Lige sådan nogle ord jeg ikke ville høre :(..
Ej, det er sku lidt trist... Ikke lige noget at råbe hurra for.. Men hvis der er nogle andre der har noget at tilføje lader jeg denne tråd stå åben, imens overvejer jeg rebooteriget..
Avatar billede boxer Nybegynder
05. december 2005 - 07:31 #4
Du kan også lige prøve at opdatere driveren til dit grafikkort.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
05. december 2005 - 15:18 #5
Prøv at læs det første indlæg i tråden.. Der skriver jeg noge tmed mine drivers....
Avatar billede boxer Nybegynder
05. december 2005 - 15:49 #6
Du har ret.
Er der nogle udråbstegn inde i enhedshåndtering?
Avatar billede boxer Nybegynder
05. december 2005 - 16:00 #7
Har du overvejet at kontakte dem der har repareret den?
Det kan være de kan fortælle dig hvad der er galt eller fortælle dig at den skal repareres igen. Giv dem en forklaring af problemet.

Har du hentet driveren inde fra Nvidias hjemmeside og kan du se hvad driveren hedder?
Avatar billede kobe14 Nybegynder
06. december 2005 - 08:56 #8
er ikke lige hjemme så kan ikke finde ud af det med enhedshåndteringen..
Men jeg prøvede at formatere lortet, men det virkede ikke, da den ikke åbenbart har de rigtige cd'er, den sletter kun de filer der har været instaleret uden at geninstalere windows...
Tror jeg ringer der ud, og spørger dem hvad de nu har gjort (galt).

De drivere jeg hentede er var Nvidias hjemmeside, og har også prøvet at kigge inde på en hjemmeside for kun laptops graffikort og der fik jeg ikke mere afvide..

p.s. Efter jeg "prøvede" at formatere, så er der stadig 52 ting kørende i "prossescer", og er det ikke ligelovlig meget for en en formateret pc?... Plus, at den hopper i CPU-kraft altså den er på 100% mange gange når jeg intet laver, og så  kommer den ned på under 10% som "normalt"
Avatar billede boxer Nybegynder
06. december 2005 - 11:50 #9
52 processer er alt for meget på en nyformateret PC - jeg har selv 36 men har også en del programmer installeret.
Søg på Google efter de forskellige processer så du kan finde ud af hvad det er for noget der kører på din PC.

Hvis du har en windows cd og vil have windows installeret fra ny, kan du følge den vejledning du fik før.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
06. december 2005 - 16:23 #10
Hehe, ja..

Problemet er bare at jeg ikke har en windows cd til den her computer, kun en recorvery cd, og den gör kun det jeg skrev ovenover.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
07. december 2005 - 11:19 #11
Jeg ringede til toshiba for at høre om de cd'er jeg fik med min pc, var de rigtige, og det var de. Den skal altså ikke instalere windows igen, og det synes jeg er dårligt,  fordi den ikke har fjernet alt..

prøvede at formatere igen med deres cd. og havde 50+ prosescer efter formateringen, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre... Den var den rigtige måde at formatere  på efter Toshibas mening. Han prøvede også at bortforklare de 50+ processer med at det var windowses egne ting osv...

prøver at ringe til reparatøren i dag, og se hvad de har gjort ved det og om det er rigtigt at den skal blive dårligere efter en rep.
Avatar billede boxer Nybegynder
07. december 2005 - 11:36 #12
De vil sikkert sige det samme.
Men det er en god ide at forsøge. Det kan jo være at de kan fortælle hvad der er galt.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
09. december 2005 - 18:41 #13
Nu har jeg fettet lidt med min pc her.. Og jeg prøvede at bare afslutte nogle processer, og det virkede utrolig godt.. Fra at være på 100% i CPU brug kom jeg ned på et niveau under 10% konstant... Jeg kan desværre ikke huske hvilken process jeglukkede da det skete, men det virkede.. :D
Avatar billede boxer Nybegynder
09. december 2005 - 18:52 #14
Det var da skønt :o)
Hvis det sker igen, skal du lige bide mærke i hvilken proces det er der driller. Så kan vi nemlig finde ud af hvilket program/hardware den kommer fra.
Avatar billede boxer Nybegynder
06. januar 2006 - 22:08 #15
Fik vi løst problemet eller...
Avatar billede kobe14 Nybegynder
08. januar 2006 - 19:59 #16
undskyld jeg ikke har svaret, men glemmer tit at jeg har skrevet her, især når problemet løser sig selv :D

Den virker fint nu, men det var/er noget med de processer.