Avatar billede -and1- Nybegynder
04. december 2005 - 14:43 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

DØD harddisk! Eksamen! HJÆLP HJÆLP

Hej allesammen

Jeg havde siddet foran den bærbare hele aftenen igår, og pludselig og fuldstændig umotiveret sker følgende:

Min PC genstarter af sig selv, efter en blå skærm.

"Reboot and Select proper Boot device
or insert Media in selected Boot device"

Jeg går ind i BIOS og ser at Bootsequence er sat til harddrive, cdrom og removable device.
Jeg genstarter og får samme besked, så sætter jeg den til at loade fra XP CD'romen, og cancler installationen og det kører igen. Jeg kan hverken reparer med det medfølgende software, med xp, reinstall eller slette partitionen.

Jeg kan se hvor stor harddisken er, og BIOS kan også se den.

Jeg har sat den til USB harddisk kit, og der bliver og læse fra den (men laaangsomt, ligesom når jeg booter med xp cd), og derefter kan man ikke se den.

Jeg har mit eksamns projekt på den, og vil meget gerne have det ud, inden jeg sender den til rep, og vile meget gerne undgå at sende den til rep!!

Hvad skal jeg gøre??!?!?!?

Hjælp........
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. december 2005 - 14:46 #1
I første billede om repair, trykker du R, logger på windows (1)-logger på som administrator og skriver fix boot-har du prøver repair i konsollen? Samme som med fixboot, bare med denne commando: chkdsk /r
Avatar billede renny Nybegynder
04. december 2005 - 14:51 #2
jeg var ude for lige det samme for 1 måned siden, efter at havde prøvet alt tog jeg hd ud og kopierede alle data over på den stationære pc, fdiskede hd fra den bærbare derefter fik jeg lov til at installere.
det skal lige siges at inden jeg installerede havde jeg ram ude det så lidt snavset ud på printen, ved ikke helt om det også er det som har hjulpet
Avatar billede -and1- Nybegynder
04. december 2005 - 14:54 #3
Den går som sagt meget langsomt når jeg booter fra cd.
Men Jeg har været inde i konsollen og brugt fixboot, men uden helt. Har ligeledes prøvet fixmbr og kørt chkdisk.

Mht chkdks skrev den at der ikke var fejl, og jeg kunne køre chkdks /p, hvilket jeg gjorde og fik besked om der var fejl!

Men må lige prøve chkdsk /r

har dog mine tvivl om det virker :(
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. december 2005 - 15:39 #4
Finder bios HD?
Avatar billede -and1- Nybegynder
04. december 2005 - 15:49 #5
Nej, jeg kan kun se mit dvd drev under IDE devices.:(
Men når eg booter på xp cd, og vælger install, kan jeg se mine partitioner, og ders størrelse, men der står [ukendt] ud for dem!

Ps. chkdsk /r virkede ikke, da den siger der er en eller flere fejl på disken! Og de går MEGET langsomt
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. december 2005 - 15:51 #6
Så er det lidt umuligt, at køre en chkdsk på HDèn, der er enten enløs forbindelse eller en defekt HD.
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. december 2005 - 16:03 #7
Kan du ikke få forbindelse til disken, kan du ikke hente data på den.
Avatar billede -and1- Nybegynder
04. december 2005 - 16:06 #8
Hm, det er bare underligt windows installationen kan se den med størrelse osv, men at filsystemet er ukendt?

Så den kan vel ikke være helt død?
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2005 - 16:33 #9
Jeg tror du har mistet din partitionstabel og derfor er dit filsystem ændret til RW, hvis du har mulighed for at kogble din harddisk til en virksom installation burde du kunne reparere din disk med testdisk-5.8 http://www.helgec.dk/lost_partition.html
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2005 - 16:36 #10
RETTELSE
og derfor er dit filsystem ændret til RAW
Avatar billede -and1- Nybegynder
04. december 2005 - 16:58 #11
Okay! Jeg har selv rodet lidt med det prog, men vidste ikke helt hvordan det fungerede, så vil da lige prøve det.

Hvordan kan det være mit filsystem pludselig sku bli ændret.

Håber virkelig din lille guide virker, ville være min redning
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2005 - 17:12 #12
"Hvordan kan det være mit filsystem pludselig sku bli ændret."
Det er standardmeldingen fra XP når partitionstabellen bliver smadret"

"Håber virkelig din lille guide virker" Det gør jeg også, men jeg er ret sikker på at det virker hvis du har beskrevet problemet korrekt
Avatar billede -and1- Nybegynder
04. december 2005 - 20:04 #13
Jeg er pt igang med det, men harddisken sløver min computer vældig meget!

Når jeg trykker analyse finder den dog harddisken :) Jeg trykker enten, og herefter tager det lang tid. INdtil videre har den fundet ud af noget "Read error at 243/0/1" osv. ?
Avatar billede -and1- Nybegynder
04. december 2005 - 20:34 #14
Hvor lang tid kan det tage når den er beskadiget, kan den overhovedet komme igennem det? Syns den har står læænge ved 4480/7295
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2005 - 22:07 #15
Jeg får ingen mail fra eksperten derfor har jeg ikke set dit indlæg. Hvis din harddisk er altfor syg så prøv da at redde de data du kan før du fortsætter http://www.helgec.dk/lost_data.html
Avatar billede -and1- Nybegynder
04. december 2005 - 22:30 #16
Hmm, det må jeg jo gøre. Det tager bare tid synes jeg!  håber jeg kan få noget ud af den
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2005 - 22:38 #17
Ja det har du ret i, men fordelen ved at forsøge at redde dine data efter det sidste link jeg gav dig, er jo at så snart filen er fundet er den tilgængelig
Avatar billede -and1- Nybegynder
04. december 2005 - 22:39 #18
Jeg prøver at sætte den til inde i stuen i nat så, der er kun USB 1.1 så det kommer til at gå langsomt!

Og den i sig selv, gør computeren kører endnu langsommere :(
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2005 - 20:11 #19
Og hvad er status så lige nu ??
Avatar billede -and1- Nybegynder
11. december 2005 - 21:44 #20
Hej igen. Jeg har knoklet og forhørt mig lidt rundt omkring. Der er intet at gøre, og sender den ind til Asus nu, der forhåbentlig bare giver mig en ny med det samme!

Men tak for hjælpen, du gav en masse links til alle de godt programmer, så du ska self have en god del point!¨

Ærgeligt, trist og irriterende!

And
Avatar billede -and1- Nybegynder
11. december 2005 - 21:45 #21
Så smid et svar, så sørger jeg for point!
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2005 - 22:03 #22
:o)