Avatar billede jacobsen_dk Nybegynder
02. december 2005 - 01:27 Der er 10 kommentarer

Linksys Linksys WPS54G Wireless-G Print Server

Hejsa

Jeg er ved at hjælpe nogen med at opsætte en Linksys  Linksys WPS54G Wireless-G Print Server, men synes ikke jeg kan få det til at virke ordentlig, der er som om at alt det der bliver sendt til den bliver sendt via ethernet istedet for wirelss, jeg har installeret softwaren (administrator) på en bestemt computer, og gjort som der bliver anbefalet i papirene at installere printer driveren først og så installeret det printer server software som er beregnet til bruger computeren når jeg så skal definere printeren komemr den med besked "Disable Spoole manager", men kan ikke finde ud af hvor og hvordan det gøre og EPSON er IKKE JUST hjælp som omkring support, med printeren (Epson Stylus C46), så jeg vil høre om der er nogen herinde der har en lille guide eller hjælp til at få den til at køre som den skal.

MVH
Lars
Avatar billede jimse Nybegynder
02. december 2005 - 07:22 #1
Nu kender jeg ikke linksys printserver,men kort fortalt.

1. Sæt printserveren op med IP-adresse og få den på det wireless net.

2. Opret printkø på de computere der skal bruge printeren. Dette kan gøres på forskellig måde, men det nemmeste for dig er formentlig, at installere printeren lokalt først (normal installation).

3. Derefter højreklikke på printeren og vælge egenskaber/porte og tilføje en ny port (tcp)og opgive ip-adressen på printerserveren. Så skulle det kunne spille.

Mvh

Jimmy
Avatar billede jacobsen_dk Nybegynder
02. december 2005 - 10:39 #2
Hej Jimmy

1. Sæt printserveren op med IP-adresse og få den på det wireless net.
-  Skal den kunne ses i "Trådløse netværksforbindelser" ??

2. Opret printkø på de computere der skal bruge printeren. Dette kan gøres på forskellig måde, men det nemmeste for dig er formentlig, at installere printeren lokalt først (normal installation).
- Har prøvet så får jeg at vide at jeg skal slå Spool manager fra. (Hvor og hvordan gøres det !!!!)
Avatar billede jacobsen_dk Nybegynder
02. december 2005 - 11:26 #3
Rettelse

2. Opret printkø på de computere der skal bruge printeren. Dette kan gøres på forskellig måde, men det nemmeste for dig er formentlig, at installere printeren lokalt først (normal installation).
- Hvor og hvordan gøres det !!!!
Avatar billede jacobsen_dk Nybegynder
02. december 2005 - 11:57 #4
Vedr. den "trådløse" printer server så skal det lige siges at når den er sat
til

Infrastructur så lyser følgende lamper (Power, ethernet, USB)

men når den bliver sat til

Ad Hoc så lyser følgende lamper (Power, Wireless, USB)

det tråløse netværk den køre i er sat til infrastructur, men er ved at nå det punkt hvor den snart bliver kylet af ...... til.

MVH
Lars
Avatar billede jimse Nybegynder
02. december 2005 - 13:39 #5
Nu går jeg ud fra at du i forvejen har et trådløst net.

1. Sæt printserveren til ethernet og gå ind i opsætningen for at tildele den en fast ip-adresse i samme segment som du kører dine computere i f.eks. 192.168.1.101.

2. Du sætter printer cd-en i computeren og installerer som lokal printer det være sig lpt eller usb. Derefter går du i start/indstillinger/printer/ og højreklik på den printer du har installeret og vælg egenskaber/porte/tilføj ny port vælg tcp og giv den ip-adressen du har tildelt printserveren.
Avatar billede jacobsen_dk Nybegynder
03. december 2005 - 01:25 #6
Okay, nu har jeg så fået dem til at skrive ud men synes nu ikke der er ret meget trådløst i det, da der ikke er lys i wireless lampen på printer serveren.

Lars

P.s hvis der er andre der har prøvet denne printer server "Linksys WPS54G Wireless-G Print Server" jeg gerne høre fra dem.
Avatar billede jacobsen_dk Nybegynder
13. december 2005 - 23:18 #7
Ups, havde helt glemt mit spørgsmål herinde, men nu er problemet løst

Fik svaret på hvordan det skulle gøre EFTER henvendelse til deres support.
Avatar billede jimse Nybegynder
14. december 2005 - 07:16 #8
Det var godt.

Så læg lige et svar selv, så du kan afslutte spørgsmålet.
Avatar billede jacobsen_dk Nybegynder
14. december 2005 - 09:08 #9
Jeg skulle bare havde taget netkablet fra og taget strømmen fra og til igen så skifter den over til trådløst.
Avatar billede jacobsen_dk Nybegynder
14. december 2005 - 09:09 #10
Jimse: Hvis vi skal afregne så skal du også lige lægge et svar.