Avatar billede kris13 Nybegynder
01. december 2005 - 23:15 Der er 6 kommentarer

Amitech 54Mb Trådløs Router 802.11b/g - problemer

Hej alle.

Jeg har for nylig købt en Amitech 54Mb Trådløs Router 802.11b/g.

De første par dage virkede den fint men så på 3. dagen gad den ikke mere..

Når den er tilsluttet og jeg kigger på internet-ikonet på arbejdslinjen så står der er forbindelsen er god, dvs ca 34 Mbps.. men det tiltrods kan jeg ikke gå på nettet - jeg får blot en besked om at "siden kan ikke vises".

Er der nogle derude som har haft problemer med denne router eller som blot har været ude for dette problem?
Avatar billede hhrt Nybegynder
01. december 2005 - 23:57 #1
Det lyder lidt underligt at det har virket. Det med at forbindelsen "er god" viser bare signalstyrken til/fra routeren og har ikke noget at gøre med om du er på nettet. Har du opsat routeren med krypteringsnøgle ? Hvad står der når du dobbeltklikker på ikonet på arbejdslinien ?
Avatar billede kris13 Nybegynder
02. december 2005 - 00:15 #2
Jeg har installeret alle former for sikkerhed, dvs tre forskellige nøgler, deriblandt WEP og MAC.

Det er bla grunden til at jeg ikke forstår det.

Når jeg trykker på ikonet står der blot at forbindelsen er god...
Avatar billede hhrt Nybegynder
02. december 2005 - 00:29 #3
Hmm - var lige og kigge på min egen opsætning. Jeg har disablet mac filter og kører kun med WEP.
Avatar billede jimse Nybegynder
02. december 2005 - 07:31 #4
Prøv at gå på routeren og se om indstillingerne er som de skal være og selv om de er det så tryk lige på save settings og se om det hjælper.

Jeg slås selv i øjeblikket med en linksysrouter der ikke kan komme på internettet selv om alle indstillinger er som de skal være. Første gang jeg starter op er jeg nødt til at save settings for at komme på nettet. Så virker det hele fint indtil det hele har været slukket. Så skal jeg starte forfra igen.
Avatar billede katax Nybegynder
02. december 2005 - 09:24 #5
Prøv Og Reset den hvis der r en lille knap til den omme bag på routeren
Avatar billede kris13 Nybegynder
02. december 2005 - 16:30 #6
Jeg vil prøve at save mine settings, selvom dette jo ikke burde være nødvendigt. Det er ærgerligt at give mange penge for en trådløs router, hvor man lige skal trykke på det ene og det andet, for at få den til at virke. MEN tak for hjælpen.

Mht at trykke på reset-knappen så har jeg allerede gjort dette en gang hvorefter jeg skulle installere samtlige nøgler og krypteringen igen.. MEN tak for svaret.