Avatar billede tisbris Nybegynder
01. december 2005 - 23:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WAG54GX2 direkte på tdc

jeg kan ikke få adgang til nettet igennem min nye router/modem WAG54GX2.

Jeg ønsker at fjerne speedstream 4100 til fordel for denne pga. strøm/plads.

Men jeg kan ikke få hul igennem til wan, da der ikke modtages ip fra tdc's dhcp.

Har mailet med tdc, men de yder kun support på deres egne modems som de siger..:-(

Nogen ide til hvordan man for hul igennem efetr at have fjernet tdc' speedstream.

det drejer sig om medarbejderbredbånd med dynamisk ip.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
01. december 2005 - 23:23 #1
Mit umiddelbare gæt vil være at det ikke kan lade sig gøre.
De enkelte telefoncentraler er sat op af forskellige leverandører (simens / erricson mm). Jeg har flyttet lidt rundt i landet og har byttet modem 3 gange. Har testet med et Simens i en Erricson central - der skete ikke en bønne.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2005 - 01:01 #2
Hvis du har mac lås på din linie, så kan du få TDC til at resette denne, ellers, selv om den router kan snakke med TDC, så accepterer den ikke din nye modem/router.
Avatar billede jimse Nybegynder
02. december 2005 - 07:34 #3
Har du haft slukket dit modem inden du satte den nye router til?
Avatar billede tisbris Nybegynder
02. december 2005 - 16:27 #4
jimse - hvad er dine pointe ??
Avatar billede tisbris Nybegynder
03. december 2005 - 11:22 #5
lukker
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. december 2005 - 01:16 #6
Hvad var løsningen på problemet ? ?
Avatar billede tisbris Nybegynder
05. december 2005 - 07:13 #7
Løsningen var desværre at bytte vare til en alm. trådløs router uden modem - der var INGEN hjælp at hente hos TDC - kun support på modem der er leveret at TDC.

Lidt ærgeligt da det ville sparre lidt plads og lidt strøm med sådanne en fætter, men ellers tak for hjælpen.