Avatar billede acgiter Nybegynder
01. december 2005 - 16:39 Der er 5 kommentarer

effekter til min elguitar

Hej
Jeg står og mangler en god effekt pedal til min elguitar, der kan lidt af hvert. Pedalen skal både kunne bruges til metal, rock og blues genren, altså en lidt "all around" pedal. Må maks koste 1000 kr. (gerne mindre).

Nogen der kan hjælpe mig?

- acgiter
Avatar billede tobias28 Praktikant
01. december 2005 - 16:51 #1
lytter lige med her...kunne godt bruge sådan en ligeså..!
Avatar billede acgiter Nybegynder
01. december 2005 - 17:06 #2
jeg har fundet denne her, men synes at prisen er lige i overkanten:

http://www.jimdunlop.com/products/electronics/mxr/products/m151.html

Koster 1.395 kr. inde på aage.dk
Avatar billede broder Nybegynder
02. december 2005 - 08:07 #3
Jeg ville nok anbefale en Zoom G2 den kan du også får hos aage til 1000 kr. Jeg har selv haft en lign fra zoom dog lidt ældre. og i forhold til prisen synes jeg det dækkede mange af mine behov.
Avatar billede hpo Nybegynder
02. december 2005 - 09:45 #4
Hvis jeg var dig, ville jeg tage ind i en butik, hvor de har et godt udvalg af pedaler, og afprøve dem med din egen guitar, og en forstærker som minder om din egen. På den måde får du den lyd, du vil ha'.

Jeg vil anbefale dig analoge pedaler, da lyden (efter min mening) bliver lidt "tom" af at blive digitaliseret, som der sker md f.eks. et zoom-board (og mange andre boards). Fordelen ved et digitalt board er at du kan modellere lyden i nærmest det uendelige med mange effekt-kombinationer, men som sagt, går du på kompromis med lydens fylde.

Når det er sagt, skal jeg indrømme at jeg selv ejer en "pandoras Box 3" fra Korg. Det er en ganske lille fætter du kan have med i inderlommen, og den har den fordel, at du kan slutte høretlf. til den - så kan du spille om natten, uden at kæresten brokker sig :)

/hpo
Avatar billede hpo Nybegynder
06. december 2005 - 11:12 #5
Kunne du bruge noget af ovenstående? Det er god stil at vende tilbage, når nogen forsøger at hjælpe.

/hpo