Avatar billede sondermark Nybegynder
01. december 2005 - 14:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC hardware problem

Hej

Jeg har en gammel bærbar IBM thinkpad fra 1999. For at rydde fuldstændig op på den har jeg formateret den. Jeg har så prøvet at installere Win2000. Det går godt indtil den skal til at installere tastetur og mus. Der stopper den og siger der er en defekt hardware del og jeg skal køre det diagnosting tool, som fulgte med PC'en. Meeennn det har jeg altså ikke lige. Når jeg genstarter maskinene genoptager den installationen , men stopper samme sted igen.

Er der nogen der har nogle vise ord til hvad jeg kan gøre.

På forhånd tak.

Mvh

Susanne
Avatar billede darth-domino Nybegynder
01. december 2005 - 14:49 #1
Prøv at koble extern Mus + Keyboard til!
Avatar billede halifax Nybegynder
01. december 2005 - 15:15 #2
Måske kan der hentes noget brugbart fra IBM's site?

Kender du præcist mærke- og modelbetegnelse kan der søges via dette link
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/multiplefiledownload.do?validate=true
Avatar billede sondermark Nybegynder
01. december 2005 - 19:29 #3
Jeg har prøvet med eksten tastetur og mus. Det virkede ikke. Det er en thinkpad 600E

Fejlen lyder således: "BIOS har fundet en komponent der er defekt og som forhindrer Windows i at fungere. Du kan finde den defekte komponent ved at køre diagnosticering, som du fik med computeren."

Jeg prøver lige at se om jeg kan finde noget fornuftigt på ovenstående link
Avatar billede halifax Nybegynder
01. december 2005 - 20:48 #4
Hvis du ikke allerede har været der (link'et ovenfor) er det nok her du skal begynde:
Installing Windows 2000 onto a blank hard disk drive - ThinkPad 600E

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=ibm&lndocid=MIGR-4G3S2V
Måske får du også brug for noget herfra
Downloads & Drivers er fra dette link
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/multiplefiledownload.do?validate=true
Avatar billede sondermark Nybegynder
02. december 2005 - 08:32 #5
Jeg vil prøve at opdatere BIOS. Jeg har downloaded filen til diskette. Inden jeg gør noget galt så lige et spørgsmål. Det er jo ikke en batch fil, men en exe fil - så vil den da ikke køre programmet, når jeg genstarter PC'en - vel??. Gør den ikke det så starter den jo bare igen med sit s... installering af Win 2000 og så er jeg samme sted igen :-(
Avatar billede halifax Nybegynder
02. december 2005 - 14:24 #6
Tjaa...  IBM er tricky

Så vidt jeg kan se - når jeg har klikket frem til BIOS filen - er der på siden yderligere instruktion, li'som der foruden BIOS .exe-filen er en Readme for BIOS .txt-fil. Har du kikket på det.

Ser ud som den downloadede fil er et diskette image som skal pakkes ud TIL en diskette ved at køre .exe-filen.

Herefter bootes Thinkpad'en fra drev a med disketten i. Men læs lige selv instruktionerne, eller print ud.
Avatar billede sondermark Nybegynder
08. december 2005 - 14:32 #7
Hejsa

Der er simpelt hent en fejl på motherboardet, og det kan vist ikke betale sig, at købe reservedele til sådant et gammelt hakkebræt - Tak for hjælpen